بررسی روند بازار طلا و سکه در طول یک هفته گذشته، از کاهش قیمت‌ها حکایت دارد، به طوری که طلا در حدود 16 هزار تومان و سکه امامی 291 هزار تومان ریزش داشته است.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از خبرآنلاین، در حال حاضر هر گرم طلای 18عیار در بازار تهران یک میلیون و 256 هزار تومان و هر قطعه سکه امامی 13 میلیون و 648 هزار تومان قیمت دارد.
 
همچنین بررسی‌ها نشان می‌دهد که هر گرم طلای 18عیار در مدت یک ماه گذشته ریزش 98 هزار و 600 تومان و هر قطعه سکه امامی کاهش یک میلیون و 177 هزار تومانی را تجربه کرده است.
 
در این شرایط، پیش‌بینی فعالان بازار در این راستاست که در هفته آینده با فرض ثابت ماندن قیمت ارز، قیمت‌های داخلی طلا و سکه به همین شکل باقی خواهد ماند تا مذاکرات به نتیجه نهایی خود نزدیک شود.
 
در همین رابطه، محمد کشتی‌آرای، نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفته است؛ مساله برجام در این روزها موجب نوسانات بازار ارز شده، به طوری که قیمت اخیر در دو روز گذشته با با کاهش همراه بود و همین مساله تاثیراتش را روی قیمت طلا و سکه نیز گذاشت و ما این هفته شاهد کاهش قیمت طلا و سکه با توجه به دو عامل اصلی یعنی افت قیمت جهانی و افت قیمت ارز در بازار داخلی کشور بودیم. البته این سیر نزولی از اول هفته آغاز شد و تا روز گذشته ادامه داشت.
 
وی تصریح کرده، با توجه به کاهش قیمت جهانی طلا در دو روز اخیر و در طول یک هفته اخیر که با کاهش 44 دلاری همراه بوده به نظر می رسد قیمت جهانی طلا بیش از این کاهش نیابد.

لینک کوتاه
نایب رییس اتحادیه طلا قیمت‌ها مذاکرات وین بازار طلا سکه

اخبار مرتبط

نظرات شما