مدیرعامل اسبق فرابورس ایران به عملکرد دولت سیزدهم و نیز سازمان بورس در حوزه بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: هیجان بازار سهام نسبت به چند ماه گذشته تحت تاثیر تصمیمات اتخاذشده کاهش پیدا کرد و مسوولان تلاش لازم را برای ایجاد ثبات در این بازار به کار گرفته‌اند.

به گزارش نسیم اقتصاد، «مصطفی امیدقائمی» امروز (سه‌شنبه) در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا به بهبود روند معاملات بورس در چند روز اخیر اشاره کرد و افزود: طی چند وقت گذشته با توجه به بازگشت رشد در معاملات بورس، شاهد افزایش قیمت اکثر نمادها در بازار سهام بودیم.
 
وی اظهار داشت: معاملات بازار سهام تحت تاثیر برخی از اقدامات انجام شده، به رونق نسبی دست پیدا کرد و شاخص بورس توانست با صعود دوباره تا حدی از ضرر و زیان‌های قبل مردم را جبران کند.
 
امیدقائمی خاطرنشان کرد: در وضعیت فعلی، معاملات بازارهای جهانی در موقعیت مثبتی قرار گرفته‌اند و در این میان قیمت‌های جهانی به رشد معقولی دست پیدا کردند.
 
مدیرعامل اسبق فرابورس ایران به آخرین وضعیت قیمت‌ها در بازار جهانی اشاره کرد و گفت: اکنون قیمت‌های جهانی در وضعیت تاریخی قرار گرفته‌اند که این موضوع نمی‌تواند بی تاثیر در بازگشت رونق به بورس و نیز رشد دوباره شاخص بورس باشد.
 
پیش‌بینی روند معاملات بورس طی روزهای آینده
 

وی ادامه داد: اکنون کالاهای تولید شده در شرکت‌های بورسی با بهترین قیمت‌های جهانی در حال صادرات هستند که این موضوع بر بهبود فعالیت شرکت‌ها بی‌تاثیر نبوده است.
 
امیدقائمی معتقد است که جراحی‌های اقتصادی اثرات خیلی مهمی را با خود در بازار به همراه خواهند داشت و در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌توان شاهد اثر مثبت و منفی آن در بازار سهام باشیم.
 
مدیرعامل اسبق فرابورس  روند معاملات بورس طی روزهای آینده را مورد ارزیابی قرار داد و گفت: ارزیابی‌های انجام شده نشان دهنده آن است که در آینده نزدیک شاهد افت قیمت‌های جهانی نخواهیم بود و با توجه به بررسی وضعیت بازارهای جهانی به نظر می‌رسد که قیمت‌های جهانی تحت تاثیر جنگ اوکراین و روسیه افت چندانی را تجربه نکند.
 
وی خاطرنشان کرد: برای تداوم روند صعودی بازار سرمایه باید تصمیماتی بیشتری در راستای بهبود وضعیت این بازار اتخاذ شود تا بتوان شاهد رونق بیشتر معاملات بورس در کشور باشیم.
 
عملکرد دولت سیزدهم در حوزه بازار سرمایه
 
امیدقائمی به ریسک‌های تهدیدکننده معاملات بورس در اقتصاد کشور اشاره کرد و گفت: اعمال برخی از سیاست‌ها می‌تواند بر روند این بازار تاثیرگذار باشد و از آن‌ها می‌توان به‌عنوان ریسک فعلی معاملات بورس یاد کرد.
 
مدیرعامل اسبق فرابورس ایران به عملکرد دولت سیزدهم و نیز سازمان بورس در حوزه بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: هیجان بازار نسبت به چند ماه گذشته تحت تاثیر تصمیمات اتخاذ شده کاهش پیدا کرد و مسوولان در این مدت همه تلاش لازم را برای تغییر مسیر این بازار به کار گرفتند، اما برخی از محدودیت‌ها مانند قوانین بودجه و مشکلات مالی باعث می‌شود آن‌طور که باید شاهد تاثیر مثبت اقدامات انجام شده در رشد شاخص بورس نباشیم.

لینک کوتاه
اقدامات مثبت دولت سیزدهم ثبات بازار سهام

اخبار مرتبط

نظرات شما