نایب رییس اتاق اصناف تهران با بیان اینکه سیاست درست دولت سیزدهم در اصلاح پرداخت ارز 4200 تومانی مورد حمایت تمامی اصناف است، گفت: دولت به خوبی در حال رفع مشکلات موجود و مبارزه با موانع است؛ بنابراین فعالان اقتصادی کشور 100 درصد از برنامه‌های دولت حمایت خواهند کرد.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از سازمان بورس و اوراق بهادار، «خسرو ابراهیمی‌نیا» به استفاده از ارز 4200 تومانی و تبعات آن در اقتصاد کشور اشاره کرد و گفت: ارز 4200 تومانی زمینه ساز ایجاد رانت در کشور بوده و منجر به ایجاد حاشیه‌های فراوان در اقتصاد کشور شده است.

 
وی اظهار داشت: در ابتدا قرار بود ارز 4200 تومانی به نفع مردم تمام شود؛ این در حالیست که منافع حاصل از ارز ترجیحی فقط به جیب دلالان رفت و آنها توانستند از این رانت ایجاد شده در اقتصاد کشور نهایت استفاده را ببرند.
 
ابراهیمی‌نیا خاطرنشان کرد: در این میان افرادی به عنوان دلالان در کشور حضور داشتند که ارز 4200 تومان را دریافت کردند اما آخر هم مشخص نشد که از این ارز در چه راهی استفاده کردند.
 
نایب رییس اتاق اصناف تهران با بیان اینکه استفاده از ارز 4200 تومانی زمینه‌ساز ایجاد چالش در فعالیت‌های دولت است، گفت: باید اقدامی انجام شود تا اقتصاد کشور به سمت شفافیت پیش برود زیرا از طریق این اقدام، فعالیت مربوط به جلوگیری از ایجاد فساد در کشور راحت‌تر خواهد شد.
 
وی اعلام کرد: با توجه به تبعاتی که ارز ترجیحی در اقتصاد کشور با خود به همراه داشت، به شدت موافق اصلاح پرداخت ارز 4200 تومانی و اجرای هر چه زودتر آن در کشور هستیم.
 
ابراهیمی‌نیا با بیان اینکه در برهه‌ای از زمان با افزایش شدید قیمت ارز در بازار روبرو بودیم که دولت برای کنترل بحران ایجاد شده تصمیم به استفاده از ارز ترجیحی گرفت، گفت: تا زمانی این اقدام منجر به کاهش حباب قیمت‌ها در نرخ ارز شد اما اکنون این تصمیم دیگر با موفقیت همراه نیست.
 
نایب رییس اتاق اصناف تهران با اشاره به اینکه به مرور عده ای ارز 4200 تومان را دریافت می‌کردند اما آن را در بازار آزاد با قیمت 25 هزار تومان به فروش می رساندند، افزود: وجود چنین حاشیه هایی در بازار باعث شد تا دولت سیزدهم هر چه سریعتر اقدام به حذف این ارز از اقتصاد کشور کند که به عنوان اتفاقی مثبت در کشور تلقی می‌شود.
 
وی با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم در وضعیت فعلی به خوبی در حال مدیریت وضعیت اقتصادی کشور است، اظهار داشت: اکنون با چالش‌هایی در کشور روبرو هستیم که این موانع طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده و نیز مدیریت درست دولت و مسوولان در حال برطرف شدن هستند.
 
ابراهیمی‌نیا ادامه داد: اگر مردم همراه با دولت باشند و به حمایت از اقدامات انجام شده بپردازند مشکلات کشور برطرف می شود و به زودی طبق برنامه‌های در دستور کار دولت، آرامش به اقتصاد کشور باز خواهد گشت.
 
نایب رییس اتاق اصناف تهران گفت: دولت به خوبی در حال رفع مشکلات موجود و مبارزه با موانع است؛ بنابراین فعالان اقتصادی کشور 100 درصد از برنامه‌های دولت حمایت خواهند کرد.
 
وی به حاشیه‌های اخیر ایجاد شده در بازار نان و نیز احتمال افزایش این کالا در بازار اشاره کرد و گفت: دولت اکنون به خوبی در حال مدیریت است و اصناف و اتحادیه‌ها هم به دنبال حمایت از برنامه‌های دولت هستند، طبق تصمیمات جدید اتخاذ شده از سوی دولت قرار بر این است تا یارانه به طور حتم به دست مصرف کننده برسد.
 
ابراهیمی‌نیا تاکید کرد: با توجه به چنین اقدامی اجازه افزایش قیمت را نمی‌دهیم و با قدرت مانع از این اتفاق خواهیم شد.

لینک کوتاه
اصناف سیاست دولت سیزدهم اصلاح پرداخت ارز ترجیحی

اخبار مرتبط

نظرات شما