معاون بهداشت وزارت بهداشت درباره اقدامات دولت سیزدهم در حوزه سلامت توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش نسیم اقتصاد، دکتر حسین فرشیدی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره عملکرد دولت سیزدهم در حوزه سلامت گفت: دولت شهید رییسی نسبت به سایر دولت‌ها با حوزه سلامت بیشتر مانوس بود. بررسی‌ها بیانگر این است ایشان حداقل ماهی یکبار در برنامه‌های سلامت چه در عرصه درمان، بهداشت و آموزش حضور داشت.  دولت سیزدهم،  بیمارستان‌ها و دانشکده‌های متعددی را افتتاح کرده است. 
 
وی با بیان اینکه دولت سیزدهم مسائل حوزه «روان» را در کانون توجه قرار داده، اظهار کرد: پیش از آغاز به کار دولت سیزدهم، 22 مرکز خدمات سلامت روان و مراقبت اجتماعی (سراج) فعالیت می‌کردند؛ در حال حاضر، تعداد این مراکز به 79 مورد رسیده است. دولت سیزدهم درنظر داشت تعداد مرکاز سراج را تا پایان سال جاری به 100 مرکز ارتقاء دهد. 
 
معاون بهداشت وزارت بهداشت ادامه داد: پس از شهادت رییس‌جمهور، یک مرکز سراج در شهر مشهد به تازگی افتتاح کرده‌ایم. بررسی تعداد مراکز سراج حاکی از آن است که دولت سیزدهم به موضوع سلامت روان توجه کرده است. 
 
فرشیدی با بیان اینکه افزایش نیروی انسانی از دیگر اقدامات دولت سیزدهم به حساب می‌آید، افزود: بیش از 4هزار بهورز و بیش از 6هزار نیروی انسانی در حوزه‌های مختلف طی 2 سال گذشته جذب شده‌اند. 
 
وی درباره ایجاد ظرفیت در حوزه شبکه نظام سلامت گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده 4400 فضای جدید ایجاد یا اورهال می‌شوند. در حال حاضر، 3هزار فضای جدید ایجاد شده؛ بنابراین می‌توان گفت سالانه 1000 مورد به سیستم سلامت اضافه کرده‌ایم. همچنین 500 دستگاه آمبولانس شاسی‌بلند در مناطق روستایی و 5هزار موتورسیکلت به شبکه اورژانس کشور اضافه کرده‌ایم.  
 
فرشیدی با بیان اینکه دو واکسن «پنوموکوک» و «روتاویروس» به سبد واکسیناسیون کشور اضافه شده، خاطرنشان کرد: اگرچه گسترش واکسیناسیون کشور هزینه زیادی دارد اما برنامه ایمن‌سازی کشور را با 2 واکسن «روتاویروس» و «پنوموکوک» گسترش داده‌ایم. واکسن‌های روتاویروس و پنوموکوک وارداتی هستند و تامین بودجه واردات این واکسن‌ها به همکاری بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه نیاز داشت که با دستور شهید رییسی، بودجه مورد نیاز تامین شد.
 
وی گفت: واکسن‌های روتاویروس و پنوموکوک می‌تواند موجب کاهش مرگ‌ومیر نوزادان به دلیل ابتلا به بیماری‌های ریوی و اسهال شود. 

لینک کوتاه
دولت سیزدهم سلامت واکسن جدید واکسیناسیون ملی

اخبار مرتبط

نظرات شما