رییس سازمان بورس و اواراق بهادار گفت: پرداخت سود سهام عدالت از شب گذشته آغاز شده و امیدواریم تا پایان امروز پرداخت شود.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از ایرنا- مجید عشقی امروز (شنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه به آخرین تصمیمات اتخاذ شده در زمینه تغییر دامنه نوسان اشاره کرد و افزود: برنامه ریزی های لازم در این زمینه انجام شده است اما تاکنون تصمیم نهایی در هیات مدیره اتخاذ نشده است. 
 
وی با بیان اینکه انجام این کار نیازمند رفع برخی از ابهامات اساسی است، گفت: در ابتدا باید بحث بودجه به نتیجه برسد و همچنین موضوع ریسک های سیاسی فروکش کند تا بتوان تصمیم منطقی در این خصوص اتخاذ کنیم.
 
عشقی تاکید کرد: برنامه ما این است تا دامنه نوسان به صورت تدریجی افزایش پیدا کند.
 
وی انحصار زدایی را به عنوان یکی از فعالیت‌های جدی سازمان بورس عنوان کرد و گفت: نزدیک به 12 سال بود که اقدامی برای تاسیس کارگزاری جدید انجام نشده بود اما از آبان ماه سال جاری موافقت اصولی برای صدور مجوز هشت کارگزاری  انجام شد که یک مجوز هم در چند وقت گذشته صادر شد.
 
عشقی اعلام کرد: هست موافقت اصولی برای تاسیس شرکت سبدگردان، سه موافقت اصولی تاسیس مشاور سرمایه گذاری و 2 مجوز فعالیت پردازش اطلاعات مالی انجام شد.
 
رییس سازمان بورس خاطرنشان کرد: امسال شاهد برخی از نوسانات بودیم اما با این حال از ابتدای سال تاکنون نزدیک به 600 هزار میلیارد تومان تجهیز منابع با روش‌های مختلف سرمایه ای و بدهی را انجام داده ایم.
 
وی گفت: اوراق بدهی در مجموع حدود 224 هزار میلیارد تومان بود که جمع کل تامین مالی عددی حدود 600 هزار میلیارد تومان بود.
 
رییس سازمان بورس به پرداخت سود شرکت ها از طریق سجام اشاره کرد و اظهار داشت: اکنون به دنبال پرداخت سود شرکت ها از طریق سجام هستیم. 
 
وی ادامه داد: سال 92 تقریبا 132 نماد سود بالغ 25 میلیون نفر را از طریق سجام پرداخت کردند، از ابتدای سال 1400 تاکنون 286 شرکت از طریق سجام سود پرداخت کردند که نزدیک به 45 میلیون نفر سهامدار بودند، دو پرونده نیز در جریان است که تا اخر هفته انجام می شود.
 

لینک کوتاه
دامنه نوسان تدریجی افزایش پرداخت سود سهام عدالت

اخبار مرتبط

نظرات شما