نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس بند مربوط به اخذ مالیات از خانه های لوکس در لایحه بودجه را با اصلاحات صورت گرفته به کمیسیون تلفیق ارجاع دادند.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز پنجشنبه مجلس، بند ث تبصره 6 لایحه بودجه را که به سازوکار اخذ مالیات از خانه های لوکس در سال آتی باز می گشت بررسی کردند. در جریان بررسی این بند نمایندگان با پیشنهاد اصلاحی محسن زنگنه در خصوص این بند موافقت کردند.
 
براساس این پیشنهاد واحدهای مسکونی و باغ ویلاهایی که ارزش آن ها با احتساب عرصه و عیان بیش از 150 میلیارد ریال باشد مشمول مالیات به میزان 2 در 1000 می شود.
 
در ادامه عباس گودرزی در تذکری در جریان بررسی این بند بیان کرد: آنچه که در متن مصوبه تلفیق آمده این است که در سال 1401 مجموع ارزش واحدهای مسکونی و باغ ویلاهای گران قیمت باید از یک سقفی بیشتر باشد تا مشمول مالیات شود. اما اکنون نماینده کمیسیون تلفیق می گوید متن مصوبه اشتباه است و منظور هر واحد مسکونی می باشد. بدین طریق نمایندگان فرصت نداشتند تا پیشنهادات خود را براساس این متن ارائه کنند. به نظر می رسد این حق نمایندگان است که این فرصت در اختیار آن ها قرار گیرد تا پیشنهادات خود را طرح کنند.
 
محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر وی بیان کرد: تذکر جناب گودرزی وارد است، چرا که دوستان تلفیق در اینجا اعلام کردند که منظور مجموعه، واحد نیست بلکه هر واحد مسکونی می باشد اما نمایندگان براساس متن چاپ شده پیشنهاد دادند و این فرصت را نداشتند که براساس آنچه که درست است پیشنهاد طرح کنند. اکنون این بند را با اصلاحاتی که انجام شده به کمیسیون تلفیق ارجاع می دهیم تا نمایندگان نیز 12 ساعت فرصت طرح پیشنهاد بر روی آن داشته باشند. سپس در جلسه بعدی مجددا مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

لینک کوتاه
بند مربوط اخذ مالیات خانه‌های لوکس کمیسیون تلفیق

اخبار مرتبط

نظرات شما