شاخص کل بازار بورس امروز (سه‌شنبه، 28 دی‌ماه) با 30 هزار و 534 واحد کاهش، در جایگاه یک ‌میلیون و 275 هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از ایرنا، در معاملات امروز بیش از پنج میلیارد و 380 میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش 28 هزار و 516 میلیارد ریال داد و ستد شد.
 
همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با هشت هزار و 52 واحد کاهش به 337 هزار و 33 واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با پنج هزار و 61 واحد افت به 211 هزار و 845 واحد رسید.
 
شاخص بازار اول، 26 هزار و 648 واحد و شاخص بازار دوم، 48 هزار و 174 واحد کاهش داشتند.
 
علاوه بر این در بین همه نمادها، بانک پاسارگاد (بپاس) با 915 واحد، شرکت سرمایه گذاری نیرو (ونیرو) با 21 واحد، معادن منگنز ایران (کمنگنز) با 16 واحد، تامین سرمایه نوین (تنوین) با هفت واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.
 
در مقابل، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با دو هزار و 558 واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با دو هزار و 363 واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با یک هزار و 571 واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با یک هزارو 397 واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با یک هزار و 232 واحد، شرکت سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با یک هزار و 77 واحد و پتروشیمی پردیس (شپدیس) با یک هزار و 76 واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس همراه شدند.
 
برپایه این گزارش، امروز نماد فولاد مبارکه اصفهان (فولاد)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، پالایش نفت تهران  (شتران)، سایپا (خساپا)، پالایش نفت بندرعباس (شبندر)، ملی صنایع مس ایران (فملی) و ایران‌خودرو (خودرو) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.
 
گروه شیمیایی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه 196 میلیون و 593 هزار برگه سهم به ارزش 2 هزار و 670 میلیارد ریال داد و ستد شد.
 
آخرین وضعیت شاخص فرابورس
 
امروز شاخص فرابورس بیش از 220 واحد کاهش داشت و بر روی کانال 17 هزار و 656 واحد ثابت ماند.
 
امروز نمادهای بیمه سامان (بساما)، بیمه اتکایی ایرانیان (اتکای)، صنعتی مینو (غصینو)، افرانت (افرا)، فرآوری زغال سنگ پرورده طبس (کپرور) و شیر پاستوریزه پگاه فارس (غفارس) با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند.
 
همچنین پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، پالایش نفت شیراز (شراز)، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (صبا)، گروه توسعه مالی مهر آیندگان (ومهان) و پالایش نفت لاوان (شاوان) تاثیر منفی بر شاخص فرابورس داشتند.

لینک کوتاه
افت ادامه‌دار شاخص بورس بازار

اخبار مرتبط

بورس ثابت ماند

بورس ثابت ماند

بازار سرمایه پس از آنکه در ساعات آغازین امروز با کاهش مواجه شد در دقایق پایانی روند... 11 فروردین 1403

نظرات شما