قیمت طلا در هفته سوم دی‌ماه متاثر از کاهش نرخ ارز کاهشی بود و حباب سکه با 180 هزار تومان افت، به 250 هزار تومان رسید.

به گزارش نسیم اقتصاد، ایرنا نوشت: بررسی بازار سکه و طلا در هفته سوم دی ماه حاکی است سکه طرح جدید روز ابتدایی هفته (شنبه، 18 دی‌ماه) را با روند نزولی شروع کرد و با نرخ 12 میلیون و 500 هزار تومان معامله شد و روز بعد 133 هزار تومان افت قیمت داشت.
 
بهای سکه روز دوشنبه پس از نزدیک به پنج ماه به کانال 11 میلیون تومان بازگشت و با نرخ 11 میلیون و 900 هزار تومان داد و ستد شد. بهای سکه طرح جدید روز بعد با 270 هزار تومان رشد دوباره به کانال 12 میلیون تومان بازگشت.
 
قیمت سکه روز چهارشنبه برابر 12 میلیون و 226 هزار تومان بود و در آخرین روز هفته به 12 میلیون و 150 هزار تومان رسید.
 
قیمت‌ها در بازار طلای خام در هفته گذشته نیز نزولی بود. به این شکل که روز شنبه یک گرم طلای 18 عیار یک میلیون و 235 هزار تومان و روز یکشنبه برابر یک میلیون و 192 هزار تومان بود، یعنی 43 هزار تومان کاهش داشت.
 
تغییرات قیمت در روز دوشنبه نیز ادامه داشت و هر گرم طلای 18 عیار یک میلیون و 186 هزار تومان معامله شد. در روز سه‌شنبه این رقم برابر یک میلیون و 214 هزار تومان بود.
 
هر گرم طلای 18 عیار در روز چهارشنبه 24 هزار تومان رشد قیمت داشت و در روز پنجشنبه نیز یک میلیون و 215 هزار تومان  معامله شد.
 
قیمت هر مثقال طلا در هفته گذشته همچون هفته‌های گذشته در کانال پنج میلیون تومان نوسان داشت و در ابتدای هفته بر مدار نزولی قیمت‌ها در حرکت بود. بر این اساس بهای هر مثقال طلا روز شنبه برابر پنج میلیون و 350 هزار تومان، یکشنبه پنج میلیون و 166 هزار تومان و روز دوشنبه برابر پنج میلیون و 140 هزار تومان بود.
 
بهای هر مثقال طلا روز سه‌شنبه پنج میلیون و 263 هزار تومان، در روز چهارشنبه پنج میلیون و 318 هزار تومان و در آخرین روز هفته پنج میلیون و 140 هزار تومان شد.
 
برپایه این گزارش، قیمت اُنس جهانی طلا در هفته گذشته در محدوده یک‌هزار و 790 تا یک‌هزار و 819 دلار نوسان داشت.
 
نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره تحولات بازار سکه و طلا گفت: قیمت انس جهانی طلا در پایان هفته نسبت به ابتدای هفته 25 دلار افزایش داشت.
 
«محمد کشتی‌آرای» اظهار داشت: نرخ ارز در هفته گذشته کاهشی بود و موجب شد بهای طلا و سکه کاهش یابد اما دوباره در اواسط هفته سیر صعودی را در پیش گرفت.
 
وی افزود: در مجموع هفته گذشته به دلیل کاهش قیمت ارز بهای سکه و طلا کاهش یافت و حباب سکه اول هفته 380 هزار تومان حباب داشت و در پایان هفته 250 هزار تومان شد؛ یعنی 180 هزار تومان کاهش داشت
 
نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: کاهش قیمت‌ها تا اواسط هفته قابل توجه بود و سکه طرح جدید به کانال 11 میلیون تومان هم بازگشت، اما از روز چهارشنبه دوباره رشد داشت.
 
وی درخصوص رشد بهای انس جهانی طلا، خاطرنشان‌کرد: سال نو میلادی و تغییرات سیاست‌های اقتصادی و شاخص‌های اقتصادی بر نرخ انس جهانی تاثیر می‌گذارد و از سوی دیگر نرخ بیکاری در آمریکا افزایش داشت و برخی از ارزش سهام در این کشور تغییراتی داشت که موجب رشد بهای انس جهانی طلا شده است.
 
کشتی آرای بیان‌داشت: معاملات در بازار طلا عادی است، البته داد و سندها به دلیل اینکه ممکن است قیمت‌ها کاهش با افزایش یابد با احتیاط انجام می‌شود.

لینک کوتاه
نایب رییس اتحادیه طلا قیمت طلا سکه معاملات

اخبار مرتبط

نظرات شما