طبق آمار بانک مرکزی تا پایان شهریور امسال تعداد انواع کارت‌های بانکی در کشور به بیش از 390 میلیون رسیده است.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از ایسنا، مانده کارت‌های بانکی صادر شده بانک‌ها تا پایان شهریور امسال حاکی از آن است که در حال حاضر معادل 393 میلیون و 599 هزار و 55 عدد کارت بانکی در قالب کارت برداشت، اعتباری، هدیه و کارت پول الکترونیک در کشور وجود دارد؛ به این ترتیب در صورتی که جمعیت ایران را 80 میلیون در نظر بگیریم، به طور میانگین هر ایرانی چهار کارت بانکی دارد.
 
بررسی آمار بانک مرکزی نشان می‌دهد که بانک ملی با صدور انواع کارت بانکی در رده نخست صدور انواع کارت بانکی قرار دارد.
 
تا پایان شهریور سال جاری بالغ بر 255 میلیون و 266 هزار و 279 عدد کارت بانکی از نوع برداشت در کشور وجود دارد که بانک ملی ایران با تعداد 45 میلیون و 912 هزار و 216 کارت، بیشترین صدور کارت برداشت در میان بانک‌ها و موسسات اعتباری کشور را داشته است.
 
بانک‌های صادرات، ملت و سپه در رده‌های بعدی قرار دارند و بانک خاورمیانه کمترین تعداد کارت برداشت را در شبکه بانکی صادر کرده است.
 
همچنین، طبق آخرین اعلام بانک مرکزی معادل شش میلیون و 310 هزار و 413 عدد کارت بانکی از نوع اعتباری در شبکه بانکی وجود دارد که بانک ملی با تعداد دو میلیون و 371 هزار و 656 عددکارت، بیشترین صدور کارت اعتباری در میان بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری کشور را داشته است.
 
علاوه براین، آمار بانک مرکزی نشان می‌دهد 130 میلیون و 37 هزار و 321 عدد کارت خرید یا هدیه در سطح کشور توسط شبکه بانکی وجود دارد که بانک ملی ایران با صدور 33 میلیون و 395 هزار و 160 عدد کارت هدیه در رتبه نخست این جدول قرار گرفته و پس از آن نیز بانک‌های پارسیان و ملت قرار دارند.
 
طبق این گزارش، معادل یک میلیون و 985 هزار و 42 عدد کارت پول الکترونیک نیز تا پایان شهریور ماه سالجاری در کشور وجود دارد که عمده بازار کارت پول الکترونیک در اختیار بانک ملت است.

لینک کوتاه
ایرانی کارت بانکی

اخبار مرتبط

نظرات شما