سرپرست معاونت توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت ایران گفت: صادرکنندگان با همتی مضاعف در صادرات کالا در این شرایط سخت، پرچم اقتصاد کشور را برافراشته و مقتدر به جهان نشان می دهند.

به گزارش نسیم اقتصاد، فرهاد نوری در مراسم تقدیر از صادرکنندگان نمونه گیلان گفت: صادرات نفتی صادرات نعمت و صادرات غیرنفتی صادرات همت است و پس از اعمال تحریم ها صادرات غیرنفتی بیش از گذشته برای کشور پراهمیت است.

وی افزود: باید هرآنچه که صادرات کالا را برای صادرکنندگان هموار می کند در اولویت ها قرار بگیرد.

نوری خاطرنشان کرد: خوشبختانه پرچم صادرات با اراده و همت صادرکنندگان برای صادارت غیرنفتی در این شرایط سخت اقتصادی برافراشته نگه داشته شده است و ما قدردان تلاش این عزیزان هستیم که جهاد اقتصادی را درک کردند و به عنوان سرداران توانمند در این نبرد فعالیت می کنند.

وی تصریح کرد: حضور در پاسداشت صادرکنندگان گیلان برای ما افتخار است و گیلانیان در تولید و صادرات کالاهای صادارتی کشور بیش از میزان کنونی می توانند موثر باشند.
نوری با بیان اینکه چین، ترکیه، هند و آلمان از جمله کشورهای مقصد صادراتی کشور ما محسوب می‌شوند که خوشبختانه رشد مثبتی در صادرات با این کشورها کسب شده است، ادامه داد: مالیات ارزش افزوده و تغییر تعرفه های به صورت مستمر از دغدغه‌های صادارت محسوب می‌شود، اما این را در نظر داشته باشیم که مدیریت کلان کشور همه گروه ها را در نظر دارد و ملاحظاتی هم دارد. اجرای کارها امری چند وجهی و پیچیده است و به ناچار عکس العمل ها و حرکت های چابک و بجا باید در برابر تحریم‌ها صورت بگیرد.اما همه تلاش این است که صادرات برای صادرکنندگان تسهیل شود.

وی خاطرنشان کرد: این مراسم برای قدر دانی از زحمات صادرکنندگان برگزار شده است که هنرمندانه کار می‌کنند و امیدواریم تعداد صادرکنندگان جدید گیلان در سال آتی افزایش یابد و شاهد افزایش تنوع کالاهای صادراتی باشیم.

سرپرست معاونت توسعه صادرات کالا سازمان تجارت ایران گفت: گیلان در حفظ و توسعه بازارهای کشورهای همسایه ظرفیت بالایی دارد و باید از آن بهره کافی برده شود.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه
اهمیت صادرات غیر نفتی تحریم

اخبار مرتبط

نظرات شما