راشاتودی اعلام کرد که توافق پنج ساله فعلی میان مسکو و کی‌یف برای ترانزیت گاز روسیه به اروپا، در پایان سال 2024، منقضی می‌شود.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از راشاتودی توافق پنج ساله فعلی میان مسکو و کی‌یف برای ترانزیت گاز روسیه به اروپا، در پایان سال 2024، منقضی می‌شود.
 
دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، گفت: زنجیره لجستیکی صادرات گاز روسیه در صورت عدم تمدید قرارداد ترانزیت گاز از خاک اوکراین، تغییراتی پیدا خواهد کرد.
 
منابع رسانه‌ای مختلف گزارش کرده اند دولت اوکراین اعلام کرده است با مسکو درباره احتمال تمدید قرارداد ترانزیت گاز مذاکره نخواهد کرد.
 
پسکوف گفت: مسئله این است که گاز، چطور به اروپا رسانده خواهد شد. البته، مسیرهای مرتبط با ترکیه وجود دارد. عرضه گاز طبیعی مایع (ال‌ان‌جی) هم وجود دارد که اکنون پرتقاضاست. مسیرهای جایگزینی وجود دارند اما نخست این که، همه آنها رزرو شده اند و این به تغییراتی در کل زنجیره‌های لجستیکی منتهی خواهد شد.
 
اوکراین، سابق بر این، مسیر اصلی روسیه برای صادرات گاز به اروپا بود. با این حال، ارسال گاز روسیه از طریق این کشور با ساخت خط لوله زیردریایی نورد استریم که اکنون آسیب دیده است و خط لوله ترک استریم از بستر دریای سیاه، کاهش یافت.
 

لینک کوتاه
صادرات گاز روسیه اروپا صادرات گاز

اخبار مرتبط