چین در بحبوحه کندی رشد اقتصادی و جنگ تجاری با امریکا، درصدد است تعرفه واردات محصولات مختلف از گوشت منجمد گرفته تا آواکادو را پایین بیاورد.

به گزارش نسیم اقتصاد، وزارت دارایی چین اعلام کرد این کشور در سال 2020 تعرفه‌های واردات روی بیش از 850 کالا را کمتر خواهد کرد. چین در سال 2019 نرخهای موقتی تعرفه واردات را روی 706 کالا اعمال کرده بود.

این وزارتخانه اعلام کرد تغییرات تعرفه برای افزایش واردات کالاهایی که با کمبود داخلی روبه‌رو هستند یا کالاهای تخصصی خارجی به منظور مصرف روزانه صورت گرفته است.

چین و امریکا اوایل ماه میلادی جاری با اعلام فاز اول توافق تجاری از تنشهای تجاری دوجانبه کاستند و قرار است امریکا تعرفه واردات شماری از کالاهای چینی را کاهش دهد و در مقابل، چین محصولات امریکایی بیشتری خریداری کند.

وزارت دارایی چین اعلام کرد تعرفه واردات گوشت خوک منجمد از نرخ 12 درصدی به هشت درصد کاهش پیدا خواهد. این کشور در تلاش است کمبود عرضه داخلی را که ناشی از شیوع بیماری آنفولانزای خوکی است، جبران کند.

پکن مجموعه اقداماتی را برای افزایش پرورش خوک بکار بسته و همزمان واردات گوشتهای مختلف را برای تامین تقاضای داخلی بالا برده است.

چین در نوامبر 299 هزار و 707 تن گوشت خوک وارد کرد که بیش از 150 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش داشت. واردات در 11 ماه نخست امسال 1.733 میلیون تن بود که 58 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال 2018 بالاتر بوده است.

نرخ تعرفه واردات آواکادو نیز از 30 درصد به هفت درصد کاهش پیدا خواهد کرد.

اقتصاد چین با ضعیف‌ترین نرخ در حدود 30 سال اخیر توسعه پیدا می‌کند و سال میلادی آینده ممکن است با فشارهای نزولی بیشتری روبه‌رو شود اما دولت این کشور وعده داده است که رشد اقتصادی را در سال 2020 در محدوده قابل قبولی نگه دارد و سیاست‌هایش را موثر نگه دارد.

رابرت لایتیزر، نماینده تجاری امریکا اعلام کرده که در راستای توافقی که اوایل ژانویه امضا خواهد شد، چین موافقت کرده است در دو سال آینده 200 میلیارد دلار کالا و خدمات امریکایی خریداری کند. اگر چنین خریدی انجام گیرد، به منزله جهش عظیم در صادرات امریکا به چین خواهد بود.

پکن با گشودن بازارهایش به روی تجارت جهانی، اعلام کرده که خرید بیشتر به منظور تامین تقاضای رو به رشد مردم است.

بر اساس گزارش رویترز، وزارت دارایی چین اعلام کرده که تعرفه‌های واردات داروهای آسم و دیابت صفر خواهد شد و تعرفه واردات محصولات چوبی و کاغذی کاهش پیدا خواهد کرد. تعرفه واردات روی محصولات نیمه رسانا نیز صفر می‌شود.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه
چین تعرفه واردات کاهش

اخبار مرتبط

نظرات شما