طبق گزارش بانک سرمایه‌گذاری جی پی مورگان: « با توجه به کاهش بیشتر تولید از سوی سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش و دورنمای افزایش رشد اقتصاد جهان، نرخ نفت احتمالاً افزایش خواهد یافت».

به گزارش نسیم اقتصاد، به لطف خوش بینی بازار نسبت به مرحله اول قرار داد تجاری چین و امریکا و تمدید کاهش تولید اوپک و متحدانش، نرخ نفت برای سومین هفته پیاپی بین 60 تا 65 دلار در هر بشکه باقی ماند.

بازارهای نفت در روز جمعه شاهد نرخ 66.14 دلار برای نفت برنت و 60.44 دلار برای نفت وست تگزاس اینترمدیت امریکا بودند. به نظر می‌رسد نرخ نفت امسال میلادی را با رویکردی مثبت تر به پایان می‌رساند.

 بازارها در روز پنجشنبه خبر‌های بهتری در مورد قرارداد تجاری امریکا و چین دریافت کردند. چین لیست کالاهایی را که از عوارض معاف شده بودند اعلام کرد که در بین آنها 6 ماده شیمیایی و محصول نفتی امریکا وجود داشت.

 بانک سرمایه‌گذاری جی پی مورگان با توجه به این شرایط مثبت در آخرین گزارش خود از دور نمای بازار در 2020، نرخ نفت را تا 64.5 دلار در هر بشکه افزایش داد و پیش‌بینی کرد نرخ نفت در سه ماه اول 2020 به اوج 67 دلار می‌رسد.

 در این گزارش آمده است: « با توجه به کاهش بیشتر تولید از سوی سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش و دورنمای افزایش رشد اقتصاد جهان، نرخ نفت احتمالاً افزایش خواهد یافت».

 سایر شرکت‌های بزرگ مثل گلدمن ساچز و یو بی‌اس هم نرخ نفت را در 2020، بین 60 تا 65 دلار پیش‌بینی کرده‌اند.

 علی رغم اخبار خوب در مورد مرحله اول جنگ تجاری و کاهش تولید ائتلاف اوپک، نگرانی در مورد عرضه مازاد نفت به شدت بر نرخ این کالا در سال آینده تاثیر می‌گذارد. آژانس بین‌المللی انرژی در گزارش ماهانه خود تخمین می‌زند بازارهای نفت 0.7 میلیون بشکه در روز در سه ماه اول 2020 مازاد عرضه داشته باشند. یو بی‌اس هم 0.3 میلیون بشکه در روز مازاد عرضه را برای 2020 و 0.6 میلیون بشکه را برای نیمه اول سال آینده میلادی پیش‌بینی می‌کند.

منبع: اقتصادآنلاین

 

لینک کوتاه
پیش‌بینی قیمت نفت سال ۲۰۲۰

اخبار مرتبط

قیمت نفت برنت بالا رفت

قیمت نفت برنت بالا رفت

قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در روز چهارشنبه در شرایطی افزایش یافته که آتش‌سوزی‌های... 26 اردیبهشت 1403

قیمت نفت نزولی شد

قیمت نفت نزولی شد

قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در روز دوشنبه در آسیا کاهش یافته است. 10 اردیبهشت 1403

قیمت نفت صعودی شد

قیمت نفت صعودی شد

قیمت نفت در ابتدای معاملات روز دوشنبه بازار آسیا، تحت تاثیر نگرانیها نسبت به محدودتر... 6 فروردین 1403

قیمت نفت مکث کرد

قیمت نفت مکث کرد

قیمت نفت در معاملات روز جمعه تحت تاثیر دورنمای کندی رشد تقاضا و خوش بینی به کاهش زودتر... 27 بهمن 1402

قیمت نفت کاهشی شد

قیمت نفت کاهشی شد

قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه با ازسرگیری تولید بزرگترین میدان لیبی که عرضه جهانی نفت... 2 بهمن 1402

نظرات شما