قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه با ازسرگیری تولید بزرگترین میدان لیبی که عرضه جهانی نفت را افزایش داد و نگرانی‌ها نسبت به تنش‌ها در منطقه دریای سرخ را تحت الشعاع قرار داد، کاهش یافت.

به گزارش نسیم اقتصاد، بهای معاملات نفت برنت به حدود 78 دلار در هر بشکه کاهش یافت که سومین کاهش روزانه در چهار روز گذشته است. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نزدیک 73 دلار در هر بشکه بود. شرکت ملی نفت لیبی اعلام کرد جریان نفت از میدان نفتی شراره که پیش از این، حدود 270 هزار بشکه در روز بود، پس از سه هفته توقف، ازسرگرفته خواهد شد.
 
در این بین، معامله‌گران انتظار اختلال طولانی در کشتیرانی در دریای سرخ و کانال سوئز را می‌کشند. یک مقام دولت بایدن اظهار کرد: اقدامات نظامی در این منطقه، ممکن است در روزهای آینده به اقدامات بیشتری کشانده شود.
 
نفت امسال در جست‌وجوی مسیر قیمت بوده و هر هفته، افزایش و کاهش داشته است. این روند تحت تاثیر تنش‌ها در خاورمیانه از یک سو و انتظارات برای عرضه کافی در بازارهای نفت از سوی دیگر، متوازن شده است. آژانس بین‌المللی انرژی، رشد تولید در خارج از اوپک و در عین حال، کندی رشد تقاضا را پیش بینی کرده است.
 
به گفته واندانا هری، موسس شرکت تحلیلی واندا اینسایتس، بازارهای نفت، تاثیر اختلالات کشتیرانی در دریای سرخ و جنگ غزه را در قیمت‌ها لحاظ کرده اند و به همراه تداوم نگرانی‌های اقتصادی، به نظر می‌رسد که این عوامل، قیمت‌ها را در بازه محدودی نگه می‌دارند.
 
بر اساس گزارش بلومبرگ، در این بین، در اروپا، آتش سوزی در یک کارخانه شرکت نواتک در بندر اوست لوگای روسیه، باعث توقف تولید سوخت در این مجتمع شد و باعث جلب توجهات به جریان صادرات سوخت روسیه در بحبوحه ادامه جنگ با اوکراین شد.

لینک کوتاه
قیمت نفت کاهش بازارهای نفت

اخبار مرتبط

قیمت نفت صعودی شد

قیمت نفت صعودی شد

قیمت نفت در ابتدای معاملات روز دوشنبه بازار آسیا، تحت تاثیر نگرانیها نسبت به محدودتر... 6 فروردین 1403

قیمت نفت مکث کرد

قیمت نفت مکث کرد

قیمت نفت در معاملات روز جمعه تحت تاثیر دورنمای کندی رشد تقاضا و خوش بینی به کاهش زودتر... 27 بهمن 1402

نظرات شما