آمارها حاکیست که میزان فروش خودروهای سواری در بازار آلمان در ماه گذشته میلادی با 0.8 درصد افت و کاهش مواجه شده است.

به گزارش نسیم اقتصاد، انجمن فدرال وسایل نقلیه در آلمان (KBA) در تاریخ چهارم سپتامبر امسال میلادی با انتشار گزارشی از میزان فروش خودروهای سواری و تجاری در بازار این کشور خبر داد که طبق آمار، 313 هزار و 748 دستگاه خودروی سواری در اوت 2019 در آلمان ثبت نام شده و به فروش رسیده است. این ارقام نشان‌دهنده یک کاهش 0.8 درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته است.

بر اساس جدول زیر، دو میلیون و 495 هزار و 536 دستگاه خودروی سواری در حد فاصل ژانویه تا اوت 2019 میلادی در بازار آلمان به فروش رفته است این در حالیست که در اوت 2019، فروش خودروهای تجاری در بخش کامیون 16.1 درصد رشد، 32 هزار و 585 دستگاه و در بخش اتوبوس نیز با 1.4 درصد رشد، 568 دستگاه گزارش و اعلام شده است.

طبق گزارشی که در وب سایت marklines آمده است، میزان فروش خودروهای برند فولکس واگن دراوت 2019، 52 هزار و 754 دستگاه بوده در حالی که این رقم در اوت 2018، 63 هزار و 623 دستگاه بوده است. این بدان معناست که سهم این خودروساز بزرگ آلمانی در این بازه زمانی، از 20.1 درص به 16.8 درصد تنزل یافته است.

میزان فروش خودروهای برند مرسدس بنز نیز در ماه گذشته میلادی برابر با 28 هزار و 990 دستگاه بوده در حالی که در مدت مشابه سال گذشته، برابر با 23 هزار و 764 دستگاه بوده است. سهم این خودروساز در بازار آلمان در مدت زمان یک سال، از 7.5 درصد به 9.2 درصد رسیده است.

آئودی نیز در اوت 2018، با اختصاص یک سهم 8.9 درصدی از بازار آلمان توانست 28 هزار و 198 دستگاه خودرو به فروش برساند که این رقم در اوت 2019، با اختصاص سهم هشت درصدی به 25 هزار و 227 دستگاه خودرو رسید.

فورد نیز به عنوان یکی از خودروسازان غیر آلمانی فعال در بازار آلمان، در ماه گذشته میلادی موفق شد 22 هزار و 713 دستگاه خودرو بفروشد و سهم خود را از 5.6 درصد در همین ماه در سال گذشته به 7.2 درصد برساند.



منبع: ایسنا

لینک کوتاه
افت فروش خودرو آلمان

اخبار مرتبط

 افت 1500 واحدی شاخص بورس

افت 1500 واحدی شاخص بورس

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (شنبه 26 اسفند ماه) با هزار و 517 واحد کاهش در... 26 اسفند 1402

نظرات شما