شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز چهارشنبه (6 شهریور ماه) به عدد 278 هزار و 674 واحد رسید که در مقایسه با پایان هفته گذشته حدود پنج درصد رشد داشت.

به گزارش نسیم اقتصاد، در پنج روز معاملات هفته‌ای که گذشت شاخص بورس 12 هزار و 547 واحد رشد داشت. شاخص کل در پایان روز چهارشنبه (30 مرداد ماه) با عدد 266 هزار و 127 واحد به معاملات پایان داد که این رقم در روز چهارشنبه (6 شهریور ماه) به عدد 278 هزار و 674 واحد رسید.

شاخص آزاد شناور در آخرین روز معاملات هفته گذشته 303 هزار و 763 واحد بود که در روز چهارشنبه این هفته به رقم 317 هزار و 603 واحد رسید و افزایش 13 هزار و 840 واحدی را رقم زد.

 همچنین شاخص کل (هم وزن) در پایان هفته گذشته 72 هزار و 125 واحد بود که در هفته جاری این عدد به 76 هزار و 915 واحد و شاخص نرخ (هم وزن) از 48 هزار و 339 واحد به عدد 51 هزار و 487 واحد رسید.

ارزش بورس تهران در هفته جاری، 10 هزار و 295 میلیارد ریال بود که در مقایسه با هفته گذشته سه درصد رشد را تجربه کرد، همچنین ارزش فرابورس در مدت ذکر شده سه هزار و 49 میلیارد بود که نسبت به مدت مشابه هفته گذشته یک درصد رشد را کسب کرده است.

 در هفته منتهی به 6 شهریور ماه مواد دارویی، صنایع انبوه سازی، قند و شکر، سیمان، بیمه و بازنشسته، شیمیایی، فرآورده‌های نفتی، فلزات اساسی، چند رشته‌ای صنعتی، صنایع غذایی به جز قند و شکر، کانی‌های غیرفلزی بیشترین میزان بازدهی را به خود اختصاص دادند که طبق آمار ارائه شده در هفته‌ای که گذشت مواد دارویی و صنایع انبوه‌سازی با بیشترین میزان بازدهی همراه بودند. در هفته‌ای که گذشت گروه شیمیایی، فلزات اساسی، بانک‌ها و موسسات اعتباری، خودرو و قطعات، صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله، دارویی‌ها، یرمایه‌گذاری ها، انبوه‌سازی املاک و مستغلات، سیمان-آهن- گچ و بیمه و بازنشستگی نسبت به دیگر صنایع بیشترین ارزش معاملات و بانک‌ها و موسسات اعتباری، خودرو و قطعات، فلزات اساسی، شیمیایی‌ها، سرمایه‌گذاری ها، انبوه‌سازی املاک و مستغلات، بیمه و بازنشستگی بیشترین میزان از حجم معاملات را به خود اختصاص دادند.

منبع: ایرنا

لینک کوتاه
رشد ۳ درصدی ارزش بورس تهران

اخبار مرتبط

نظرات شما