عضو اتحادیه صادر کنندگان فرآورده های لبنی؛ با اشاره به سرپیچی واحدهای دارای برند تولید لبنیات از نرخ مصوب سازمان حمایت اظهارداشت: در حال حاضر واحدهای کوچک و متوسط موظف به اجرای قانون هستند که همین موضوع منجر به ورشکستگی آنها می شود.

مجید علیداد عضو اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های لبنی در گفت و گو با نسیم اقتصاد؛ با بیان این که قیمت شیر خام نقش اصلی را در قیمت اصلی لبنیات ایفا می کند یاد آور شد: بسته به نوع محصولات لبنی قیمت ها میانگین تا 70 درصد متاثر از قیمت شیر خام است.
 
وی؛ در ادامه با اشاره به افزایش غیر قانونی قیمت محصولات لبنی از سوی برخی از کارخانجات یاد آور شد: طی دو سال گذشته قیمت شیر خام از سوی دولت 1440 تومان تعیین شد. این در حالیستکه قیمت این محصول در بازار میانگین تا دو برابر افزایش قیمت داشته است.
 
عضو اتحادیه صادرکنندگان فراورده های لبنی؛ با بیان این که قیمت شیر خام بین 60 تا 70 درصد متاثر از علوفه است گفت: بخش عمده علوفه از خارج وارد می شود و وابسته به نرخ ارز است در نتیجه همین موضوع بر روی قیمت شیر خام تاثیر می گذارد.
 
علیداد؛ تصریح کرد: بر اساس امار وزارت صنعت میانگین تولید شیر خام 10 میلیون تن است ؛ اما عملا این شیر وارد چرخه صنعت نمی شود. آن چیزی که به عنوان شیر خام وارد چرخه صنعت می شود بین 6 تا 7 میلیون در سال است. ولی نوسانات سیاست گذاری ها موجب می شود مصرف کننده با قیمت بیشتر محصولات لبنی را خریداری کند.
 
عضو اتحادیه صادر کنندگان فرآورده های لبنی؛ با بیان این که چربی حاصل از شیر خام تبدیل به کره می شود یاد آور شد: شیر خشک با توجه به نرخ برگشت ارز توجیه اقتصادی ندارد.

لینک کوتاه
سرپیچی واحدها دارای برند نرخ مصوب سازمان حمایت افزایش قیمت لبنیات

اخبار مرتبط

نظرات شما