بهزاد گلکار، درباره شرایط پیش روی بازار سرمایه برای پذیرش ارزهای رمزگذاری شده در بورس گفت: ارزهای دیجیتال به دلیل نوع غیرفیزیکی و غیرملموس بودن آن، نیازمند توجیه از نظر قوانین بیع و عرضه آن در بورس منوط به پذیرش کمیته فقهی است.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از ایستانیوز، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری سامان در خصوص ارز دیجیتال و عرضه آن در بورس، ، گفت: ابتدا باید دید که این ارز پس از تائید و پذیرش بانک مرکزی، مورد پذیرش کمیته فقهی بورس قرار می گیرد یا خیر؟ و آیا با توجه به عدم انتقال کالا و خدمت می تواند شرایط بیع را احراز کند؟
 
این فعال بازار سرمایه ضمن بیان اینکه ارزهای رمزگذاری شده یا همان کریپتو کارنسی ها (Crypto Currency) نمونه پیشرفته و به روز شده فارکس با تکیه بر تکنولوژی های جدید بلاک چین هستند، برای آنها مزایای زیادی برشمرد و افزود: می توان اولین مزیت آن ها را عدم نیاز به حمل و نقل و ویژگی دسترسی همیشگی به آنها دانست.
 
گلکار مزیت دیگر ارزهای رمزگذاری شده را استفاده از آن ها به عنوان یک ابزار در بازارهای مختلف عنوان کرد و گفت:این ابزار به راحتی دارای یک عرضه و تقاضای آنی و لحظه ای است و این خود یکی از بزرگترین مزایاست، چون در یک لحظه می تواند قیمت های متغیری داشته باشد.
 
وی درباره میزان استقبال سرمایه گذاران داخلی از این ارزها ادامه داد: این ارزها در ایران همچون سایر کشورها به سرعت مورد استقبال سرمایه گذاران قرار گرفت، به طوری که در یک سال و نیم گذشته سرمایه های زیادی به سمت خرید و ذخیره ارزهای دیجیتالی حرکت کرد و به این شکل ارز از کشور خارج شده است.

لینک کوتاه
چشم انداز ورود ارز دیجیتال بازار سرمایه

اخبار مرتبط

هوای معتدل بازار سرمایه

هوای معتدل بازار سرمایه

امروز بازار بورس با رشد نسبی 1921 واحد مواجه شد و شاخص کل به دو میلیون و 163 هزار واحد رسید. 22 اسفند 1402

نظرات شما