تن ماهی هم در کنار برخی دیگر از مواد غذایی با افزایش نرخ مواجه شده اما برخی از برندها به دلخواه خود و با شیوههای بعضاً غیرقانونی این کار را میکنند. به عنوان مثال تن ماهی پارسال 41 درصد گرانتر از نرخ درج شده روی آن فروخته میشود و برخی برندها نیز رسماً نرخ این محصول را حدود دو برابر افزایش دادهاند.
به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از ایسنا، این روزها به نظر میرسد بازار محصولات کشاورزی و غذایی به حال خود رها شده و هر کسی هر کاری دلش میخواهد میکند؛ بهگونهای که نرخ تن ماهی هم همچون برخی دیگر از محصولات غذایی با افزایش عجیب و غریب و بعضاً غیرقانونی مواجه شده است.
به عنوان مثال یکی از برندهای تن ماهی که در مهر ماه سال گذشته تولید شده و نرخ درج شده روی آن 8،900 تومان بوده است، در برخی از فروشگاهها و سوپرمارکتها 12 هزار و 600 تومان عرضه میشود. این فروشگاهها درباره دلیل این گرانفروشی میگویند قیمتی که با آن، این محصول را خریداری میکنند، بسیار بالاتر از نرخی است که روی محصول درج شده است و کارخانههای تولیدکننده باید در این رابطه پاسخگو باشند.
علاوه بر این برخی از برندهای تولیدکننده تن ماهی نیز گرانی را علنی کردهاند. به عنوان مثال یکی از این برندها نرخ محصول خود را رسماً به 15 هزار و 500 تومان افزایش داده است.
در این شرایط جای خالی دستگاههای متولی نظارت بر بازار احساس میشود و آنها باید در این زمینه پاسخگو باشند و بگویند که مشکل کجاست و چه کسی در بازار محصولات غذایی همچون تن ماهی مرتکب تخلف میشود؛ چرا که مردم نباید هزینه این تخلفات را از جیبشان بپردازند.
این وضعیت در حالی است که در پیگیریهای صورت گرفته درباره دلایل گرانی تن ماهی، هیچ کدام از نهادهای متولی از سازمان شیلات گرفته تا بازار ماهی تن و کانون انجمن صنایع غذایی، پاسخگو نبودند.
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
دبیر سندیکای صنایع کنسرو ایران از خروج برخی محصولات کنسروی از لیست قیمت گذاری دستوری... 9 اردیبهشت 1403
عضو هیات مدیره سندیکای کنسرو ایران کمبود عرضه تن ماهی و افزایش قیمت آن را رد کرد و گفت:... 27 فروردین 1403
نظرات شما