نسیم اقتصاد- اولین روز معاملات بورس اوراق بهادار در هفته جاری در حالی آغاز شده که سهام گروه پالایشی با افزایش تقاضا و اقبال خریداران رو به رو شده تا گروه مذکور در سقف قیمت های مجاز روزانه معاملات خود را آغاز کند.

به گزارش پایگاه خبری نسیم اقتصاد، امروز در ادامه روند مثبت پایان هفته گذشته پالایشی ها در بورس، سهام این گروه مورد اقبال سرمایه گذاران قرار گرفته و به دنبال رشد قیمت سهام و افزایش تقاضا نسبت به سهام شرکت های مذکور، بیشترین حجم و ارزش معاملات بازار به این گروه اختصاص یافته است.
در این میان برخی نمادهای این گروه همچون «شبریز» و «شتران» با صف خرید رو به رو شدند که در نماد پالایش نفت تهران، با عرضه سهام از سوی فروشندگان هم اکنون معاملات در درصدهای مثبت حداکثری پیگیری می شود و پالایش نفت تبریز با وجود عرضه چندین باره از سوی فروشندگان، همچنان شاهد پایداری صف خرید بیش از یک میلیون و 600 هزار سهمی هستیم.
بدین ترتیب، پس از گذشت حدود یک ساعت از معاملات روز جاری در بازار سهام، «شپنا» با معامله حدود 11.6 میلیون سهمی و ارزشی بیش از 38.2 میلیارد ریال، بیشترین ارزش معاملات بورس را در اختیار دارد و «شبریز» با 6.2 میلیون سهم معامله شده ارزشی نزدیک به 36.8 میلیارد ریال را رقم زده و در جایگاه بعدی ایستاده است. «شتران» نیز با معاملاتی به ارزش 18.1 میلیارد ریال در رتبه سوم ایستاده است.
شایان ذکر است، به دنبال رشد تقاضا و حرکت مثبت سهام گروه پالایشگاهی در بورس، نماگر بازار سهام با 149 واحد افزایش رو به رو شده سه نماد پالایش نفت اصفهان، تهران و بندرعباس به ترتیب بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد نماگر بورس اعمال کرده اند.
 

لینک کوتاه
بورس سهام گروه پالایشی قیمت سهام

اخبار مرتبط

بورس امروز تعطیل شد

بورس امروز تعطیل شد

سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد: در پی شهادت رئیس جمهور کشور و همراهان ایشان امروز... 31 اردیبهشت 1403

نظرات شما