نسیم اقتصاد- عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: سرمایه گذاری خارجی از الزام‌های توسعه اقتصادی کشورها به شمار می‌آید، از این رو با ورود سرمایه‌های خارجی و شرکت‌های بزرگ بین‌المللی به ایران، بخشی از موانع پیش روی صنعت، به‎ویژه صنعت نفت برطرف خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری نسیم اقتصاد به نقل از شانا، علی عسگر ظاهری، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که سرمایه‌گذاری خارجی از الزام‌های توسعه اقتصادی کشورها محسوب می‌شود، گفت: با ورود سرمایه‌های خارجی و شرکت‌های بزرگ بین‌المللی به ایران بخشی از موانع پیش روی صنعت، بهویژه صنعت نفت برطرف خواهد شد.
وی با اشاره به این‌که برای رسیدن به رشد اقتصادی، جذب سرمایه گذاری در صنعت مهم تلقی می‌شود، افزود: در شرایطی که سرمایه‌های داخلی جوابگوی نیاز بخش صنعت، به‌ویژه صنعت نفت نیست، استفاده از سرمایه‌های خارجی مطلوب به نظر می‌رسد.
ظاهری تصریح کرد: سرمایه‌ خارجی از الزام‌های توسعه اقتصادی کشورها محسوب می‌شود، از این رو با ورود سرمایه‌های خارجی و شرکت‌های بزرگ بین‌المللی به ایران بخشی از موانع پیش روی صنعت نفت برطرف خواهد شد.
عضو کمیسیون انرژی مجلس عنوان کرد: در حالی که برخی کشورهای همسایه، در مخازن مشترک نفت و گاز برداشت بیشتری نسبت به ایران دارند، جذب سرمایه‌‌های خارجی شرکت‌های بزرگ نفتی می‌تواند عقب ماندگی‌های گذشته را در این بخش جبران کند.

لینک کوتاه
علی عسگر ظاهری سرمایه‌های خارجی صنعت نفت

اخبار مرتبط

نظرات شما