سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه افزایش تدریجی عرضه محصولات در بورس کالا و بازگشت مجتمعهای پتروشیمی به چرخه تولید، باعث ثبات بازار محصولات پلیمری و پلاستیکی شده است، گفت: با تلاش کارکنان صنعت نفت حتی در برخی محصولات شاهد تولید بیش از نیاز داخل هستیم.
رئیس اداره پژوهش و فناوری شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با تشریح مهمترین دستاوردها و برنامههای این حوزه، پژوهش و فناوری را یکی از ارکان راهبردی صنعت نفت دانست و گفت: این بخش نقش مؤثری در حل چالشها، توسعه فناوریهای بومی و بهبود فرایندهای تولید ایفا میکند.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: در نشست اخیر اعضای این کمیسیون با مسئولان ارشد وزارت نفت، مسائل مربوط به تأمین سوخت زمستانی و کاهش آثار خسارتهای ناشی از جنگ بر صنعت نفت بررسی شد.
رئیسجمهوری با بیان اینکه تلاشهای شبانهروزی کارکنان صنعت نفت شایسته قدردانی است، گفت: صنعت نفت اجازه نداد در اوضاع جنگی چرخه تولید و تأمین سوخت کشور دچار وقفه شود.
دومین دستگاه حفاری سنگین خشکی ناوگان صنعت نفت با همکاری شرکتهای ملی مناطق نفتخیز جنوب و ملی حفاری، پس از 470 روز تعمیرات اساسی و نوسازی به چرخه عملیات تولید بازگشت.
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: مجموعه صنعت نفت همانگونه که در شرایط جنگی عملکرد موفقی داشت، اکنون نیز با استفاده از همه ظرفیتهای موجود، روند بازسازی تأسیسات آسیبدیده را با پیشرفت مطلوب دنبال میکند.
رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همانگونه که مردم این روزها تمام قد در کنار نظام خود ایستادهاند، مسئولان وزارت نفت نیز همه تلاش خود را انجام میدهند تا مردم در بخش سوخت مشکلی نداشته باشند، گفت: کمیسیون انرژی مجلس بهطور جدی پیگیر حل مشکلات کارکنان صنعت نفت است.
وزیر نفت در پیامی به مناسبت روز روابط عمومی و ارتباطات با تأکید بر اینکه روابط عمومیهای صنعت نفت باید زبان صادق خدمتگزاران این مرز و بوم باشند، گفت: بهمنظور تقویت این نقش کلیدی، تدوین نظام جامع روابط عمومیهای صنعت نفت بهعنوان یک سند بالادستی و نقشه راه آینده با تمرکز بر شفافیت و تعامل موثر با مخاطبان، گامی بلند در مسیر تعالی سازمانی به شمار میآید.
معاون اول رئیسجمهوری با تأکید بر اینکه دولت به توان صنعت نفت اعتماد کامل دارد، گفت: با توکل به خدا و اتکا به ظرفیتهای داخلی، نگرانی درباره بازسازی واحدهای آسیبدیده در جنگ تحمیلی سوم وجود ندارد.
کارکنان صنعت نفت با تلاش جهادی توطئه دشمن را خنثی کردند
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دشمنان ایران در سالهای گذشته از طریق اعمال تحریمهای ظالمانه و در ادامه با شروع جنگ تحمیلی و محاصره دریایی ایران، تلاش زیادی برای آسیب به صنعت نفت کردند، اما شاهد بودیم که مدیران و کارکنان این صنعت با تلاش چشمگیر و جهادی توطئه دشمن را خنثی کردهاند.
معاون علمی رئیسجمهوری در بازدید از شرکت مبین انرژی خلیجفارس و پالایشگاههای پارس جنوبی در عسلویه گفت: تلاش میکنیم با بهرهگیری از ابزارها و ظرفیتهای فناورانه همچون اجرای برنامه ساخت بار اول با اتکا به توان شرکتهای دانشبنیان، نقش مؤثری در تسریع بازسازی تأسیسات آسیبدیده صنعت نفت ایفا کنیم.
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با قدردانی از عملکرد کارکنان صنعت نفت در مناطق نفتخیز جنوب، اقدامهای آنان در دوران جنگ را افتخارآمیز و ماندگار دانست و تأکید کرد: این رشادتها در تاریخ کشور ثبت میشود.
نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر عملکرد موفق صنعت نفت در جنگ تحمیلی سوم گفت: این دستاورد برآمده از فعال شدن مجموعهای از ظرفیتهای فنی، مدیریتی و انسانی و نمایش توانمندیهای بنیادین این صنعت بود.
اعضای فراکسیون نظارت بر صنعت نفت، گاز و پتروشیمی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر حمایت از صنعت پتروشیمی از آمادگی برای هرگونه همکاری برای شتاب بخشی در بازسازی واحد های آسیب دیده و رفع مشکلات صنعت پتروشیمی خبر دادند.
وزیر نفت با اعلام اینکه کارکنان صنعت نفت ایثارگرانه در جنگ تحمیلی سوم پای کار ایستادند، گفت: جایگاه تنظیمگری شرکت ملی صنایع پتروشیمی در صنعت پتروشیمی بسیار تعیینکننده است و این نقش باید تقویت شود.