نسیم اقتصاد- دبیر انجمن خودروسازان ایران گفت:درصدد افزایش قیمت ها نیستیم و تمام مدارک لازم را در اختیار شورای رقابت قرار اده ایم تا آنها در این رابطه تصمیم بگیرند.

به گزارش پایگاه خبری نسیم اقتصاد به نقل از خبرنگاران جوان، وی گفت:در گذشته نیز برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی مدعی بودند که نرخ خودرو،40 درصد گران است اما نتوانستند این مدعا را بر اساس مدارک و شواهد به اثبات برسانند.
وی در ادامه با اشاره به این موضوع که از اردیبهشت ماه سال گذشته تاکنون قیمت خودرو افزایش نداشته،افزود:خودرو جز کالاهایی بوده که حداقل افزایش قیمت را در چند سال گذشته داشته و نمیدانم چرا نمایندگان مجلس شورای اسلامی نسبت به افزایش اقلام خوراکی از خود حساسیتی نشان نمی دهد.
نعمت بخش تاکید کرد:خودروسازان سال گذشته به دلیل اینکه می دانستند قدرت خرید مردم پایین است ،6 ماه بعد از گذشت اعلام افزایش قیمت ها توسط شورای رقابت،دست به گرانی محصولات خود زدند در حالیکه بسیاری از مواد اولیه بین 9 تا 47 درصد گران شده بود.
دبیر انجمن خودروسازان در پاسخ به این سوال که آیا افزایش قیمت تمام شده برای خودروسازان موجب،کاهش کیفیت خودروها شده،بیان کرد:خودروسازان تمام تلاش خود را کرده اند تا طی چند سال گذشته از کیفیت خودروهای خود نزده بلکه در جهت ارتقا کیفیت گام برداشته اند.
وی اذعان داشت:در صدد افزایش قیمت ها و متشنج کردن بازار نیستیم و تمام مدارک لازم برای افزایش قیمت را در اختیار شورای رقابت قرار داده ایم تا آنها در این رابطه تصمیم بگیرند.
نعمت بخش در پایان با اشاره به اینکه تعیین قیمت خودروهای بالای 40 میلیون تومان آزاد شده،گفت:باید اجازه دهند خودروهای داخلی مانند همه جای دنیا توسط خودروسازان قیمت گذاری شده و سایه شورای رقابت از سر خودروسازان برداشته شود.
 

لینک کوتاه
خودروسازان مجلس شورای رقابت

اخبار مرتبط

نظرات شما