رئیس جمهور منتخب در دیدار با تعدادی از اعضای جامعه کارگری و پیشکسوتان و بازنشستگان از آنها خواست تا گزینه پیشنهادی خود را برای تصدی وزارت کار معرفی کنند و در عین حال بر لزوم رفع موانع تولید،‌ تسهیل شرایط کسب و کار و فراهم کردن بستر مناسب برای فعالیت‌های تولیدی، صنعتی و تجاری در کشور تاکید کرد.

به گزارش نسیم اقتصاد، رئیس جمهور منتخب در روز تاسوعای حسینی با جمعی از اعضای جامعه کارگری و کانون‌های بازنشستگی در ساختمان پاستور و نهاد ریاست جمهوری دیدار کرد. در این نشست تعدادی از نمایندگان جامعه کارگری و کانون‌های بازنشستگی مشکلات، دغدغه‌ها و مطالبات خود را با ایشان در میان گذاشتند.

انتخاب وزیری کارآمد و متعهد که به نیازهای کارگران جامعه عمل بپوشاند و تلاش مضاعفی برای بازنشستگان و کارگران خصوصا در مناطق محروم و مرزنشین صورت دهد از جمله مطالبات مطرح شده بود.

در این نشست رئیس جمهور منتخب این قول را داد که با ایجاد هماهنگی و شنیدن حرف‌های حاضرین، مشکلات آنها را تا آنجا که در توان باشد برطرف کند.

پزشکیان: دولت باید بستر مناسب برای فعالیت‌های صنعتی، تولیدی و تجاری را فراهم کند و در کنار تسهیل شرایط کسب و کار، به اقشار کمتر برخوردار و فقرا توجه داشته باشد. تلاش برای ایجاد عدالت و توجه به وضعیت فقرا و افراد کم برخوردار از وظایف دولت است.
وی با درخواست از جامعه کارگری برای پیشنهاد گزینه وزارت کار به عنوان کسی که که توانانی حل مشکلات‌ آنها را داشته باشد، گفت: شما پیشنهاداتتان را بدهید ما بر اساس آن شاخص تلاش خواهیم کرد فردی با مشخصاتی که هم از طبقه کارگر باشد و عالم و آگاه و توانمند باشد انتخاب کنیم؛ چون صرف اینکه آدم از گروهی یا جناحی باشد مشکل ما را حل نمی‌کند.

پزشکیان همچنین از اهمیت همگرایی و اتحاد برای رفع موانع تولید سخن گفت و با بیان اینکه وظیفه حاکمیت، ایجاد هماهنگی و بستر مناسب برای مشارکت خود مردم و بخش خصوصی در مسیر حل مشکلات اقتصادی و تولیدی است،گفت: بنده به شما وعده نمی‌دهم که همه مشکلات را حل می‌کنم؛ چرا که چنین کاری از همه توان و ظرفیت‌های بنده و حتی دولت نیز بزرگ‌تر است، اما به شما قول می‌دهم که بستر و هماهنگی مناسب برای مشارکت شما و بخش خصوصی و تولیدکنندگان را ایجاد و حفظ کنم تا با هم برای رفع مشکلات زیرساختی تولید و اقتصاد کشور تلاش کنیم.

وی در عین حال با اشاره به برخی اظهارات مطرح شده درخصوص حاشیه‌های ایجاد شده در کمیته سه‌جانبه تعامل کارگران، کارفرمایان و دولت،افزود: مشکلات ایجاد شده در مسیر تعامل مطلوب طرفین این کمیته ناشی از مشکلات زیرساختی در کشور است که حل آنها می‌تواند تعاملات این کمیته را نیز سامان بدهد. برای حل این مشکلات نیز باید از همه افراد توانمند و کسانی که می‌توانند به حل مشکلات زیرساختی تولیدی و اقتصادی کشور کمک کنند، یاری بگیریم.

پزشکیان ورود به عرضه تولید را وظیفه دولت ندانست و گفت: دولت باید بستر مناسب برای فعالیت‌های صنعتی، تولیدی و تجاری را فراهم کند و در کنار تسهیل شرایط کسب و کار، به اقشار کمتر برخوردار و فقرا توجه داشته باشد.تلاش برای ایجاد عدالت و توجه به وضعیت فقرا و افراد کم برخوردار از وظایف دولت است.

 وزارت کار و امور اجتماعی با ادغام دو وزارتخانه رفاه و تعاون و تبدیل شدن به وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی و داشتن نزدیک به 15 زیرمجموعه بزرگ یکی از کلیدی‌ترین وزارتخانه‌های کابینه دولت به شمار می‌رود که با امور رفاهی، معیشتی و اجتماعی مردم گره خورده است.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به لحاظ مرتبط بودن با موضوعاتی همچون بیمه، درمان، حقوق و دستمزد، امنیت شغلی و مسایل بازنشستگان از اهمیت بالایی برخوردار است. به اعتقاد کارشناسان و فعالان حوزه کار،فردی که سکان اداره این وزارتخانه را به دست می‌گیرد ضمن آشنایی با قوانین حوزه کار و تولید و آگاهی از مسایل روز جامعه کارگری و مطالبات آنها باید پاسخگو و عملگرا باشد. با توجه به درخواست دکتر پزشکیان برای معرفی گزینه‌های پیشنهادی تصدی وزارت کار در روزهای آینده باید دید که چه کسانی به عنوان وزیر پیشنهادی این وزارتخانه مهم و کلیدی معرفی خواهند شد؟

 

لینک کوتاه
کارگران پزشکیان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

اخبار مرتبط

نظرات شما