قیمت هر اونس طلا امروز با 0.39 درصد کاهش به 2301 دلار و 91 سنت رسید.

به گزارش نسیم اقتصاد، براساس گزارش رویترز، قیمت طلا در روز جمعه به پایین‌ترین رقم طی سه سال و نیم گذشته رسید و دیروز در روز دوشنبه افزایش یافت. سرمایه‌گذاران منتظر اطلاعات تورم آمریکا و تصمیم فدرال رزرو در مورد نرخ بهره در این هفته هستند.
 
قیمت هر اونس طلا امروز با 0.39 درصد کاهش به 2301 دلار و 91 سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش 0.36 درصدی به 2318 دلار و 60 سنت رسیده است.
 
تحلیلگران عقیده دارند اطلاعات بسیاری در این هفته منتشر می‌شود و رویدادهای بسیاری هم در راه است. بنابراین بازار طلا با بی‌ثباتی بیشتری مواجه خواهد بود.
 
اطلاعات بهتر از حد انتظار بازار اشتغال آمریکا امید به کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر را پایین آورد و باعث شد طلا حدود 83 دلار در هر اونس معادل 3.5 درصد در روز جمعه کاهش قیمت داشته باشد، یعنی بیشترین کاهش قیمت روزانه از نوامبر 2020. توقف خرید طلا توسط بانک مرکزی چین هم در این کاهش قیمت تاثیر داشت.
 
طبق گفته تحلیلگران، بانک مرکزی چین هیچگاه خریدار دائمی طلا نبوده است. همواره یک مرحله مشخص از خرید طلا همراه با چندین ماه توقف وجود داشته، اما اگر چین خرید طلا را از سرگیرد، قیمت طلا تحت تاثیر قرار خواهد گرفت چون موضوع خرید طلا توسط چین یکی از تمرکزهای اصلی بازار است.
 
از طرف دیگر، به نظر نمی‌رسد بانک مرکزی آمریکا سیاست‌های پولی خود را در اجلاس این هفته تغییر بدهد. تمرکز سرمایه‌گذاران در حال حاضر بر پیش بینی‌های اقتصادی سیاستگذاران و کنفرانس خبری جروم پاول رئیس فدرال رزرو پس از پایان اجلاس دو روزه این بانک است.
 
بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.
 
در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 1.97 درصد کاهش به 29 دلار و 29 سنت رسید و پلاتین با یک کاهش 1.23 درصدی 962 دلار و 72 سنت معامله می‌شود.
 

لینک کوتاه
طلا قیمت طلا سرمایه

اخبار مرتبط

نظرات شما