قیمت طلا باز هم در روند ریزشی قرار گرفت و به زبر کانالد2 هزار و 330 دلار رفت.

به گزارش نسیم اقتصاد، قیمت طلا در بازار جهانی با کاهش یک درصدی به 2 هزار و 325 دلار رسید. بر همین اساس، اونس طلا در بازار جهانی افت 23 دلاری را تجربه کرد.

 
بررسی‌ها نشان می‌دهد که طی یک هفته گذشته قیمت طلا در بازار جهانی افت 30 دلاری و در طول یک ماه گذشته افزایش 28 دلاری قیمت را تجربه کرده است.
 

بنا به این گزارش، داده‌ها نشان داد که فعالیت‌های تولیدی ایالات‌متحده برای دومین ماه متوالی در ماه مه کاهش یافت و هزینه‌های ساخت وساز ایالات‌متحده برای دومین ماه متوالی در آوریل به دلیل کاهش فعالیت‌های غیر مسکونی به طور غیرمنتظره‌ای کاهش یافت.
 
سرمایه‌گذاران منتظر گزارش اشتغال در روز چهارشنبه و داده‌های حقوق و دستمزد غیرکشاورزی در روز جمعه هستند تا سلامت اقتصاد ایالات‌متحده را بسنجند و آیا این موضوع عامل بازدارندگی فدرال رزرو از کاهش نرخ بهره در سپتامبر خواهد شد یا خیر.
 
بر اساس ابزار CME FedWatch، معامله‌گران در حال حاضر با احتمال 60 درصد کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر قیمت‌گذاری می کنند. کاهش نرخ بهره هزینه فرصت نگهداری شمش بدون بازده را کاهش می‌دهد.
 
بانک فدرال رزرو نیویورک اعلام کرد که فشارهای تورمی اساسی در ماه آوریل اندکی کاهش یافته است.
 
نظرسنجی یک اندیشکده نشان داد که بانک‌های مرکزی جهانی قصد دارند به افزایش میزان ذخایر طلا ادامه دهند که به این فلز گرانبها کمک کرده تا در سال جاری به بالاترین حد خود برسد.

لینک کوتاه
طلا قیمت طلا بازار طلا

اخبار مرتبط

نظرات شما