وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه فرایند ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم به بیش از 2 میلیون و 600 هزار واحد رسیده است، اعلام کرد: بیش از 550 هزار واحد نهضت ملی مسکن تکمیل و تحویل متقاضیان شده است.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از وزارت راه و شهرسازی، دولت سیزدهم با تعهد برای اجرای قانون جهش تولید مسکن و طرح نهضت ملی مسکن برنامه‌ریزی برای احداث 4 میلیون واحد مسکونی را در برنامه قرار داد. برنامه‌ای که هم اکنون و در بیش از یک هزار روز خدمات این دولت با تامین بیش از 54 هزار هکتار زمین و به اجرا درآمدن بیش از 2 میلیون و 600 هزار واحد مسکونی نشان از عمل به تعهدی است که دولت در برنامه قرار داد.
 
تحویل 550 هزار واحد نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم

 
بر اساس اعلام مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و آمارهای استخراج شده از معاونت مسکن و ساختمان هم اکنون فرایند ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم به بیش از 2 میلیون و 600 هزار واحد رسیده است. همچنین از این واحدهای آغاز شده حدود 550 واحد نهضت ملی مسکن نیز تکمیل و تحویل متقاضیان شده است.
 
137 هزار واحد مسکن مهر تکمیل و تحویل شد
 
بنا بر این گزارش، در کنار اجرای طرح نهضت ملی مسکن، دولت سیزدهم تکمیل واحدهای مسکونی مهر باقیمانده از دولت‌های نهم تاکنون را نیز جزو تعهدات خود عنوان کرد.
 
آمارهای دفتر پایش طرح‌های مسکن وزارت راه و شهرسازی حکایت از آن دارد که دولت سیزدهم در ابتدای آغاز به کار خود حدود 250 هزار واحد مسکن مهر باقیمانده را تحویل گرفت که با منابع صندوق ملی مسکن و سایر منابع در صدد تکمیل واحدهای نیمه‌کاره و تحویل آن به متقاضیان برآمد.
 
بر اساس اعلام وزیر راه و شهرسازی هم‌اکنون آمار واحدهای تکمیل و تحویل شده مسکن مهر به بیش از 137 هزار واحد رسیده است و دولت تلاش دارد تا در روزهای باقیمانده بخش دیگری از واحدها را نیز در صورت تکمیل، تحویل متقاضیان بدهد.
 
تحویل زمین به 70 هزار خانواده در قالب طرح جوانی جمعیت

 
همچنین دولت سیزدهم در کنار اجرای طرح نهضت ملی مسکن واگذاری زمین به خانوارهای دارای دو فرزند و بیشتر را در برنامه قرار داد. بر اساس اعلام معاونت معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی و دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری در سال گذشته بیش از 70 هزار خانواده در قالب این طرح زمین دریافت کردند و در سال جاری نیز این مهم در دستور کار دولت و مجموعه وزارت راه و شهرسازی بوده است.
 
 
 

لینک کوتاه
دولت نهضت ملی مسکن وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

نظرات شما