رییس هیات مدیره و سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید با بیان اینکه در مجموع تعهد شهرهای جدید در اجرای طرح نهضت ملی مسکن نزدیک به 400 هزار واحد است، از اجرایی شدن فرآیند ساخت 166 هزار واحد در همه شهرهای جدید خبر داد.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از وزارت راه و شهرسازی، «سعید غفوری» به تشریح عملکرد آن شرکت در اجرای طرح نهضت ملی مسکن پرداخت و گفت: مسوولیت شرکت عمران شهرهای جدید در اجرای طرح نهضت ملی مسکن 600 هزار واحد بود که حدود 210 هزار واحد از این تعداد، در عمل با ابلاغ شهرک‌سازی به سازمان ملی زمین و مسکن واگذار شد و اکنون مسوولیت شهرهای جدید در ساخت مسکن در شهرهای جدید حدود 390 تا 400 هزار واحد است.
 
تامین زمین ساخت 333 هزار و 700 واحد نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید
 
سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید ادامه‌داد: در اجرای طرح نهضت ملی مسکن برای حدود 400 هزار واحد در گام نخست، تامین زمین برای ساخت واحدها، واگذاری زمین به شکل گروهی و انفرادی و در قالب طرح جوانی جمعیت را در دست انجام داریم.
 
وی خاطرنشان‌کرد: از ابتدای طرح تا دی‌ماه امسال برای حدود 205 هزار و 181 واحد در سطح شهرهای جدید تامین زمین انجام شد که این رقم در بهمن ماه امسال به حدود 333 هزار و 700 واحد افزایش یافت و رشد 60 درصدی داشت.
 
غفوری با تاکید بر اینکه برای جبران کمبود زمین در احداث واحدهای نهضت ملی مسکن، شهرک سازی در برنامه قرار گرفته است، توضیح‌داد: درباره نهضت ملی مسکن تا اواخر بهمن ماه واحدهای دارای قرارداد در سطح کشور 125‌هزار و 935 واحد بوده است که برنامه‌ریزی برای حدود 40 هزار واحد را در دستور کار داریم.
 
وی اظهار داشت: در برنامه است تا قبل از اتمام سال واحدهایی که در شهرهای جدید کار ساخت آنها آغاز می‌شود به بیش از 166 هزار واحد قراردادهای نهضت ملی مسکن برسد.
 
 
 
 
 

لینک کوتاه
نهضت ملی مسکن وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

نظرات شما