مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان گفت: رویکرد و برنامه‌ریزی‌ها متمرکز بر افتتاح و واگذاری 22 هزار واحد از طرح نهضت ملی مسکن تا پایان تیر 1403 است.

به گزارش نسیم اقتصاد، سیدمحمد حسینی طباطبایی روز سه‌شنبه در شصت و ششمین جلسه شورای مسکن استان سمنان، درباره ساماندهی بخش ناایمن مسکن مهر سمنان در قطعه‌های 23 و 24 این شهر، افزود: از 336 واحد قطع‌های 23 و 24 مسکن مهر سمنان، تاکنون 253 واحد به راه و شهرسازی استان معرفی و 237 واحد تخلیه شده است.
 
وی یادآور شد: عملیات 214 واحد ویلایی جایگزین قطعات 23 و 24 مسکن مهر سمنان با میانگین پیشرفت فیزیکی 16 درصد در حال اجرا است.
 
وی با اشاره به اینکه قرارداد ساخت 112 واحد باقی‌مانده قطعات 23 و 24 با پیمانکار منعقد شده است و به‌زودی عملیات ساخت آن آغاز می‌شود، گفت: مالکان در این قطعه‌ها همکاری لازم را برای پیشبرد هدفگذاری دولت داشته باشند.
 
این مسوول با اشاره به رضایت دستیار ویژه و معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در بازدید هفته گذشته از طرح معوض قطعه‌های 23 و 24 مسکن مهر سمنان، تاکید کرد: شهرداری سمنان نسبت به صدور پروانه برای سایت 23 هکتاری پیام نور سمنان شامل 2 طرح 968 واحدی قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) و 336 واحدی جایگزین قطعات 23 و 24 مسکن مهر سمنان، اقدام کند و آموزش و پرورش به‌جهت تامین فضای آموزشی نگرانی نداشته باشد.
 
طباطبایی افزود: هم‌اکنون فرایند گروه‌بندی یکهزار و 800 نفر از متقاضیان سایت 205 هکتاری نهضت ملی مسکن سمنان در حال انجام است و در پایان هفته جاری ضوابط تراکم سایت به معاونت معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی اعلام می‌شود. از دستگاه‌های خدمات‌رسان تقاضا داریم تا در خصوص تامین خطوط آب و برق پروژه‌های نهضت ملی مسکن استان، برآورد خود را به راه و شهرسازی اعلام کنند تا سهم یک‌سوم از طرف راه و شهرسازی پرداخت شود.
 
مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان با تاکید بر اینکه اولویت وزارت راه و شهرسازی اتمام طرح‌های با پیشرفت فیزیکی بالای 70 درصد است، اضافه کرد: هم‌اکنون برنامه وزارتخانه به‌منظور تسریع در اتمام طرح‌ها و کاهش اثر تورم بر قیمت تمام شده طرح‌های مسکونی، بر پرداخت صورت وضعیت پیمانکاران در مراحل نهایی طرح، در قالب نقدی و تهاتر تاکید دارد.
 
همزمان با سفر آیت الله رئیسی رییس جمهور به استان سمنان طی هفته گذشته 2 هزار و 58 واحد مسکونی نهضت ملی مسکن افتتاح شد. واحدهای افتتاح شده 376 واحد در قالب انبوه‌ساز، 392 واحد در بافت فرسوده، 771 واحد خودمالک(خودساز) و 519 واحد مسکن روستایی بود.
 
در سفر دولت سیزدهم قرارداد واگذاری یکهزار و 158 قطعه زمین به متقاضیان دارای شرایط در قالب طرح جوانی جمعیت نیز اهدا شد.
 

لینک کوتاه
نهضت ملی مسکن

اخبار مرتبط

نظرات شما