در نهمین همایش سالانه بازرسی بانک مسکن با حضور مدیرعامل بانک و برخی مدیران، از سامانه نظارت هوشمند به عنوان اولین سامانه هوشمند بازرسی در شبکه بانکی رونمایی شد.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن - هیبنا؛ دکتر سیدعباس حسینی مدیرعامل بانک مسکن در این همایش که با حضور رئیس اداره کل بازرسی، مسئولان مرتبط و بازرسان بانک مسکن برگزار شد؛ ضمن قدردانی از زحمات همکاران حوزه نظارت و بازرسی، نسبت به راه‌اندازی سامانه نظارت هوشمند در بانک مسکن برای اولین بار در نظام بانکی کشور اظهار خرسندی کرد.
وی در این رابطه گفت: وجود چنین سامانه‌ای علاوه بر اینکه با رصد لحظه‌ای و هوشمندانه شعب تاثیر بسیاری بر کسب موفقیت بانک دارد، به دلیل بهره‌گیری از ابزارهای فناورانه از بسیاری مراجعات حضوری پیشگیری خواهد کرد.
دکتر حسینی در ادامه گفت: در بانکی خدمت می‌کنیم که با تاسی به شعار قرآنی خود، بزرگترین مسئولیت‌ها در کشور را به پیش می‌برد و در جایی که اغلب بانک‌ها با مشکلات جدی در تامین مالی طرح نهضت ملی مسکن و طرح مسکن مهر مواجه بودند، توانست حتی با صرف منابع داخلی خود برای اجرای نهضت خانه‌سازی در کشور، به بهترین شکل نقش آفرینی کند.
مدیرعامل بانک مسکن بر لزوم تقویت ویژگی‌هایی چون بی‌طرفی، صداقت، هوشمندی، رفتار حرفه‌ای و مستقل در بازرسان تاکید کرد و راه‌اندازی سامانه نظارت هوشمند بانک مسکن را گام بزرگی در همین زمینه دانست.
وی گفت: بر ماست که امانت برجای مانده از گذشتگان و پیشکسوتان را قدر بدانیم و برای برافراشتن پرچم بانک مسکن در شبکه بانکی تلاش کنیم. باید در تمامی زمینه ها تفاوت ایجاد کنیم و از این تفاوت‌ها تمایز و شگفتی بیافرینیم.
مدیرعامل با ابراز اعتماد خود به بخش‌های نظارتی بانک مسکن، همراهی خود را با تصمیمات، گزارش‌ها و پیشنهادات رسیده از این بخش‌ها با هدف ارتقای سطح بهداشت مالی و رفتاری در بانک اعلام کرد.
تشکیل کارگروه نظارتی بانک مسکن
دکتر حسینی در سخنان خود تشکیل کارگروه هم‌اندیشی متشکل از چهار بخش نظارتی بانک اعم از بازرسی، حسابرسی داخلی، بازرسی ویژه مدیرعامل و حراست را موجب بهره‌مندی از مزیت‌های دانش و اطلاعات کامل‌تر برای نظارت بر بخش‌های مختلف بانک و اصلاح هرچه بهتر رویه‌ها دانست.
وی در این خصوص گفت: جلسات هم‌اندیشی این کارگروه در حال حاضر برقرار است که در این جلسات، نتایج بررسی‌های صورت گرفته در هر بخش به منظور توان‌افزایی و استفاده از دانش تجمیعی به اشتراک گذاشته می‌شود.
مدیرعامل بانک مسکن همچنین با بیان اینکه پاکدستی کارکنان بانک مسکن باید مورد قدردانی واقع شود؛ خواستار امتیازدهی ویژه به نتایج نظارت بر شعب در ارزیابی عملکرد دوره‌ای بانک شد.
مزایا و ویژگی‌های سامانه هوشمند نظارت بانک مسکن
حمیدغفاری رئیس اداره کل بازرسی بانک مسکن در این همایش ضمن تشریح عملکرد و برنامه عملیاتی بانک در حوزه بازرسی و نظارت، از کاهش چشمگیر میزان شکایات واصله از درگاه‌های مختلف نسبت به سال 1401 خبر داد.
وی در سخنان خود، مزایای سامانه هوشمند نظارت بانک مسکن را شامل رصد لحظه‌ای ریسک‌ها و تخلفات در سطح شعب، تسریع در شناسایی تخلفات، افزایش سرعت، دقت و کارایی بازرسی‌های حضوری و ادواری، ارزیابی ریسک شعب و ... عنوان کرد و ثبت اسناد حسابداری خارج از ساعت اداری، هشدار عدم ثبت چک رمزدار در سامانه شعبه و اعلام مغایرت‌های سود تسهیلات را از ویژگی‌های این سامانه برشمرد.
در این همایش از بازرسان برتر بانک مسکن در سراسر کشور تجلیل به عمل آمد.

لینک کوتاه
نظارت هوشمند بانک مسکن شبکه بانکی بانک مسکن

اخبار مرتبط

نظرات شما