شاخص کل بورس در این روزها یکی در میان مثبت - منفی است.

به گزارش نسیم اقتصاد، ارزش معاملات خرد عدد 4,797 میلیارد تومان را به ثبت رسانده است که نسبت به میانگین هفتگی، 16% کاهش داشته است. اما نسبت به میانگین ماهانه، کاهش قابل توجهی نداشته است.
 
در یک هفته گذشته برآیند معاملات در بازار سهام، ورود نقدینگی حقیقی (خرید حقیقی از حقوقی) به ارزش 2,043 میلیارد تومان را نشان می‌دهد. اما امروز بازار شاهد خروج نقدینگی حقیقی به ارزش 99 میلیارد تومان بوده است. این در حالی است که در یک هفته گذشته از شدت خروج نسبت به میانگین ماهانه کاسته شده است.
 
برآیند معاملات صندوق‌های درآمد ثابت نیز در یک هفته گذشته حاکی از 2,275 میلیارد تومان خروج نقدینگی حقیقی از این صندوق‌ها است. خروج نقدینگی از این صندوق می‌تواند نکته مثبتی برای بازار سهام باشد. امروز نیز روند خروج نقدینگی حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت برای دومین روز متوالی با ثبت رقم 55 میلیارد تومان همچنان ادامه دارد. در یک هفته گذشته شیب خروج از این صندوق‌ها هم نسبت به میانگین ماهانه در حال افزایش است.
 
ارزش صف‌های خرید 380 میلیارد تومان است که نسبت به میانگین هفتگی 42 میلیارد تومان افزایش داشته است. از سوی دیگر ارزش صف‌های فروش با کاهش 4 میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی، در محدوده 213 میلیارد تومان قرار دارد.
 
بیشترین ارزش معاملات را گروه خودرویی با ثبت رقم 475 میلیارد تومان (0.8 برابر میانگین هفتگی) به خود اختصاص داده است. پس از آن گروه‌های فلزات اساسی با ارزش معاملات 365 میلیارد تومان (1.2 برابر میانگین هفتگی) و انبوه سازی با ارزش معاملات 261 میلیارد تومان (0.9 برابر میانگین هفتگی) قرار دارند.
 
گروه رایانه با ارزش معاملات 249 میلیارد تومان (5.8 برابر میانگین هفتگی) بیشترین ارزش معاملات را نسب به میانگین هفتگی داشته است. پس از آن گروه قند و شکر با ارزش معاملات 112 میلیارد تومان (4.2 برابر میانگین هفتگی) و گروه وسایل ارتباطی با ارزش معاملات 19 میلیارد تومان (1.8 برابر میانگین هفتگی) قرار دارند.

لینک کوتاه
بورس شاخص کل بورس ارزش معاملات

اخبار مرتبط

بورس ریخت

بورس ریخت

تالار شیشه‌ای در آخرین روز کاری هفته با افت مواجه شد؛ به طوری که شاخص کل با کاهش بیش از 13... 23 اسفند 1402

نظرات شما