دوشنبه، ۰۱ تير ۱۴۰۵
کانال تلگرام نسیم اقتصاد

آموزش و مشارکت زنان؛ محور اصلی ترویج مدیریت مصرف انرژی

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده وزارت نیرو با تأکید بر نقش اثرگذار زنان در اصلاح الگوی مصرف انرژی، گفت: استفاده از ظرفیت زنان در خانواده، صنعت و جامعه می‌تواند به یکی از پیشران‌های اصلی مدیریت مصرف و عبور موفق از شرایط اوج بار تابستان تبدیل شود.

سومین نشست پویش ملی «25 درجه» با تأکید بر نقش زنان و شبکه‌های مردمی در مدیریت مصرف انرژی برگزار شد

مدیرکل فرهنگی اجتماعی معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده، مشاور وزیر نیرو در امور زنان و خانواد و سرپرست اداره‌کل روابط عمومی، امور بین‌الملل و مطالعات اجتماعی شرکت توانیر در سومین نشست پویش «25 درجه» بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت زنان، خانواده‌ها، سازمان‌های مردم‌نهاد و شبکه‌های فرهنگی برای ترویج مدیریت مصرف انرژی و عبور موفق از اوج بار تابستان تأکید کردند.

حمله به زیرساخت‌های انرژی را محکوم می‌کنیم؛ پیشنهاد تشکیل کنسرسیوم انرژی کشورهای عضو

مصطفی رجبی مشهدی معاون برق و انرژی وزارت نیرو در نشست وزرای انرژی سازمان همکاری شانگهای که صبح جمعه 29 خرداد در بیشکک قرقیزستان برگزار شد، با محکوم کردن حملات به زیرساخت‌های انرژی ایران، بر ضرورت همکاری راهبردی کشورهای عضو برای تقویت امنیت انرژی تأکید کرد و از ارائه پیشنهاد تشکیل «کنسرسیوم انرژی سازمان همکاری شانگهای» و طرح ابتکار اتصال شبکه‌های برق اعضا خبر داد.

بازدید هیئت وزارت نیرو از بزرگ‌ترین نیروگاه تبدیل پسماند به انرژی آسیای مرکزی در بیشکک قرقیزستان

همزمان با برگزاری نشست وزرای انرژی سازمان همکاری شانگهای در قرقیزستان، هیئت ایرانی از وزارت نیرو به ریاست مصطفی رجبی مشهدی معاون برق و انرژی وزارت نیرو از نیروگاه بزرگ تبدیل پسماند به انرژی در شهر بیشکک بازدید کرد؛ نیروگاهی که روزانه هزاران تن زباله شهری را به برق تبدیل می‌کند.

قدردانی رئیس‌جمهوری از وزارت نفت در مدیریت مصرف انرژی طی زمستان گذشته

رئیس‌جمهوری با قدردانی از اقدام‌های وزارتخانه‌های نفت، نیرو و کشور در مدیریت مصرف انرژی طی زمستان گذشته گفت: عبور موفق از دوره اوج مصرف نیازمند تداوم سیاست‌های مدیریت مصرف و تبدیل نهضت بهینه‌سازی مصرف انرژی به یک فرهنگ عمومی و رفتار سازمانی پایدار در سراسر کشور است.

پیام رئیس موسسه تحقیقات آب به مناسبت هفته مدیریت مصرف و هفته صرفه‌جویی در مصرف انرژی

هفته مدیریت مصرف و هفته صرفه‌جویی در مصرف انرژی، فرصتی برای بازخوانی یکی از مهم‌ترین الزامات حکمرانی پایدار و مسئولانه؛ یعنی مدیریت صحیح منابع و تقویت فرهنگ مصرف آگاهانه در همه سطوح جامعه است.

ناترازی انرژی، چالشی فراتر از تولید

اگرچه افزایش تولید گاز اهمیت دارد، اما تجربه سال‌های اخیر نشان می‌دهد مدیریت مصرف، ارتقای بهره‌وری انرژی و اصلاح الگوهای مصرف نقشی تعیین‌کننده در کاهش ناترازی و حفظ پایداری شبکه انرژی کشور ایفا می‌کنند.

«نبض انرژی»، تلاشی برای آگاهی و یادگیری

نهمین رویداد پویش «نبض انرژی» در حمایت از طرح‌های محیط‌ زیستی، آزادکردن مادران زندانی، اهدای ویلچر و قرعه کشی اهدای جوایز یک‌ میلیاردی با حضور معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران برگزار شد.

سهم غالب برق‌آبی‌ها در سبد انرژی‌های تجدیدپذیر

از مجموع 17,000 مگاوات ظرفیت تجدیدپذیرهای کشور، 12,000 مگاوات (یعنی 70٪) مربوط به نیروگاه‌های برق‌آبی است.

گام بلند شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت برای پایداری انتقال انرژی

شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران به‌منظور توسعه پایدار و افزایش ظرفیت انتقال فرآورده‌ها، مجموعه‌ای از طرح‌های راهبردی از جمله بهره‌برداری از خطوط لوله بندرعباس_رفسنجان و سبزآب - تنگ فنی – شازند را در سال 1404 اجرایی کرد تا صنعت عظیم پالایش کشور بتواند در کنار تولید و عرضه سوخت و فرآورده، انتقال پایدار و ایمن نفت خام و فرآورده نیز به همراه داشته باشد.

ثبت 743 میلیارد تومان معامله در بازار برق سبز بورس انرژی

مجموع معاملات برق سبز در بورس انرژی، از ابتدای سال جاری تا پایان اردیبهشت ماه، معادل 169 میلیون کیلووات ساعت با ارزش 743 میلیارد تومان و متوسط قیمت 44049 ریال بر کیلووات ساعت بوده است.

هشدار درباره بحران ناترازی انرژی؛ آمادگی زودهنگام، کلید عبور موفق از پیک‌های مصرف است

عضو کمیسیون انرژی تأکید کرد تأمین پایدار انرژی در تابستان و زمستان مستلزم برنامه‌ریزی و آماده‌سازی زودهنگام است. به گفته وی مجلس به صورت مستمر وضعیت تأمین سوخت، آمادگی نیروگاه‌ها و برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی برای عبور از پیک مصرف را رصد می‌کند؛ هدف این است که مردم و فعالان اقتصادی کمترین تأثیر را از نوسانات مصرف و محدودیت‌های احتمالی احساس کنند.

پویش نبض انرژی باید به یک نهضت ملی برای مصرف آگاهانه انرژی تبدیل شود

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران با تأکید بر اینکه مدیریت مصرف انرژی تنها از مسیر فرهنگ‌سازی و مشارکت مردم امکان‌پذیر است، گفت: پویش «نبض انرژی» با فراهم کردن ،آموزش، مشارکت اجتماعی و مسئولیت‌پذیری عمومی، می‌تواند نقش مهمی در کاهش اتلاف انرژی، حفظ تولید، جبران ناترازی انرژی و صیانت از منابع ملی ایفا کند.

پایداری تولید و بهره‌وری با مدیریت هوشمندانه منابع انرژی

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تأکید بر اینکه برخورداری از منابع غنی انرژی به معنای مصرف بی‌رویه نیست، گفت: با مدیریت هوشمندانه منابع می‌توان افزون‌بر حفظ تولید، از ظرفیت‌های موجود به بهترین شکل استفاده کرد.

ظرفیت نیروگاهی فجر انرژی خلیج فارس به 2600 مگاوات می‌رسد

مدیر پروژه بازسازی شرکت فجر انرژی خلیج فارس از تحقق فاز نخست بازیابی مجتمع در کمتر از 15 روز خبر داد و گفت: برنامه بازسازی و توسعه ظرفیتی معادل 2600 مگاوات در نیروگاه‌های ناحیه یک و دو، با هدف افزایش پایداری تأمین انرژی صنایع منطقه، در افق زمانی حدود 22 ماهه در حال اجراست.

فجر انرژی خلیج فارس، اجرای برنامه توسعه ظرفیت تا 2600 مگاوات را آغاز کرد

مدیر پروژه بازسازی شرکت فجر انرژی خلیج فارس از اجرای برنامه سه‌مرحله‌ای بازیابی، بازسازی و توسعه ظرفیت نیروگاهی این شرکت خبر داد و گفت: پس از حادثه 15 فروردین 1405، فاز نخست بازیابی در کمتر از 15 روز محقق شد و اکنون برنامه بازسازی و توسعه ظرفیتی معادل 2600 مگاوات در نیروگاه‌های ناحیه یک و دو، با هدف افزایش پایداری تأمین انرژی صنایع منطقه، در افق زمانی حدود 22 ماهه در حال اجراست.

باید فرهنگ مصرف بهینه را به یک گفتمان ملی تبدیل کنیم/ ارتقای بهره‌وری مهم‌ترین منبع تأمین انرژی کشور است

رئیس‌جمهور با اشاره به اهمیت مدیریت مصرف در تقویت امنیت اقتصادی و پایداری زیرساخت‌های کشور، تأکید کرد که مقابله با ناترازی‌های انرژی تنها از مسیر توسعه زیرساخت‌ها محقق نمی‌شود، بلکه اصلاح رفتار مصرفی، ارتقای بهره‌وری و مشارکت عمومی نیز از الزامات اساسی این مسیر است.

هم‌افزایی فدراسیون صادرات انرژی و وزارت نیرو برای توسعه دیپلماسی انرژی/دیپلماسی انرژی از نمایشگاه‌ها آغاز می‌شود

طلوع انرژی پاک در دل روستا

آخرین خبرها از اصلاح قیمت انرژی

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • تعداد مطالب: 66