شرکت نفت سپاهان موفق به دریافت گواهی انطباق معیار مصرف انرژی واحدهای تولیدی خود برای سال 1403 شد. این گواهی مبتنی بر استاندارد ملی ایران شماره 11593 و از سوی سازمان ملی استاندارد صادر شده است.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 96 سنت معادل 0.94 درصد افزایش به 103 دلار و 54 سنت رسید. این در حالی است که موجودیهای نفت جهانی با سرعتی نگرانکننده در حال کاهش هستند، چرا که جریانهای نفت از طریق تنگه هرمز بسیار پایین آمده است.
مدیرعامل شرکت توانیر اعلام کرد: مشترکان بسیار پرمصرف برق در صورت کاهش ندادن مصرف یا حرکت به سمت نصب نیروگاههای خورشیدی یا تجدیدپذیر کوچک، با محدودیت و حتی قطع پلکانی برق مواجه خواهند شد.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به ضرورت صرفهجویی در مصرف بنزین اشاره کرد و گفت: شرایط کشور ایجاب میکند که الگوی اقتصاد مقاومتی در بسیاری از بخشها از جمله سوخت و انرژی اجرایی شود.
رئیسجمهوری گفت: ما سه برابر اروپا از برق و گاز استفاده میکنیم، درحالی که در این حوزه چالش داریم و تداوم این روند منجر به ایجاد مشکل در تابستان و زمستان میشود، اما اگر رعایت کنیم گاز و برق کارخانه را قطع نخواهیم کرد و مشکل نخواهیم داشت.
مسئولیت وزارت نفت در رویکرد نوین مدیریت انرژی دیگر پشت رگولاتور خانهها تمام نمیشود. حالا «کارورهای انرژی» با ورود به قلب مصرف، موفق شدهاند مصرف 14 مترمکعبی یک خانه را به 4 مترمکعب برسانند؛ مسیری که صرفهجویی را از توصیه اخلاقی به «دارایی ارزشمند» در بورس تبدیل کرده است.
مدیر بهینهسازی مصرف انرژی شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اعلام عبور اعضای پویش «نبض انرژی» از مرز 430 هزار عضو تأکید کرد: این پویش تلاش میکند بدون کاهش سطح رفاه خانوادهها، مصرف انرژی را مدیریت و از منابع موجود به شکل صحیحتری بهره برد.
توسعه نیروگاههای تجدیدپذیر در حوزه انرژی خورشیدی با جدیت دنبال میشود
مدیرعامل شرکت مادر تخصصی برق حرارتی گفت: توسعه نیروگاههای تجدیدپذیر بهویژه در حوزه انرژی خورشیدی با جدیت دنبال میشود، بهطوری که ظرفیت این بخش طی ماههای آینده به حدود 7500 مگاوات میرسد.
مدیرعامل توانیر در مانور مدیریت مصرف و هماهنگی گذر از اوج بار تابستان 1405، ضمن اعلام خبر رشد 11 درصدی تحویل انرژی به بخش صنعت در اردیبهشت ماه سال جاری، بر اولویت این شرکت در حمایت از تولید ملی تأکید کرد و رصد هوشمند مصرف را راهکاری کلیدی برای توزیع عادلانه انرژی و عبور موفق از اوج بار پیشرو دانست.
معاون برق و انرژی وزارت نیرو از ادامه روند صعودی فروش برق در بورس انرژی خبر داد و اعلام کرد با ابلاغ آییننامه جدید، زمینه برای افزایش سهم معاملات و شفافیت بیشتر در این بازار فراهم خواهد شد.
در راستای سیاستهای شرکت فاضلاب تهران برای توسعه منابع درآمدی و بهرهبرداری اقتصادی از ظرفیت انرژیهای تجدیدپذیر، نخستین عرضه بورسی برق تولیدی نیروگاههای بیوگازسوز این شرکت در تابلوی برق سبز بورس انرژی ایران انجام شد.
رئیس مجتمع آموزشی و پژوهشی خراسان پژوهشگاه نیرو و رئیس کمیته مبحث 19، در سومین نشست کمیته مبحث 19 مقررات ملی ساختمان که با تمرکز بر "مدیریت مصرف انرژی"، برگزار شد؛ بر ضرورت همافزایی نهادهای تخصصی و اجرای دقیق این مبحث برای ارتقای بهرهوری انرژی در ساختمانها تاکید کرد.
سخنگوی دولت در جلسه هماندیشی «پویش 25 درجه» با اعلام فراخوان برای نهضت ملی اصلاح الگوی مصرف انرژی اظهار کرد: سرمایه اجتماعی و همدلی مردم، کلید عبور از چالشهای زیرساختی است.
تامین مالی و جذب سرمایه گذاری خارجی نقشی کلیدی در پیشبرد اجرای برنامههای کلان کشور ایفا میکند. با این رویکرد، جذب سرمایهگذاری خارجی و حمایت از سرمایه گذاران خارجی در طرحهای حوزه انرژیهای تجدیدپذیر در دستور کار هیئت دولت قرار گرفته است.