مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران زمان موردنیاز برای بازسازی ناوگان حفاری را سه سال اعلام کرد و با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم در راستای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی گفت: طی سه سال گذشته براساس سیاست‌های دولت تعداد دکل‌ها از 55 دکل به 63 دکل فعال رسید که این اتفاق حاصل توجه ویژه دولت به ناوگان ملی حفاری است.

به گزارش نسیم اقتصاد، حمیدرضا گلپایگانی در حاشیه نمایشگاه صنعت نفت خوزستان اظهار کرد: ساخت 70 درصد از قطعات مورد نیاز دستگاه‌های حفاری توسط سازندگان داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان از دیگر دستاوردهای شرکت ملی حفاری ایران در طول فعالیت دولت سیزدهم است.

 
لزوم ورود جدی وزارت اقتصاد در مساله اصل 44
 

وی توجه دولت به این شرکت را مهم عنوان کرد و افزود: وزارت اقتصاد در مساله اصل 44 به شکل جدی ورود کند.
 
گلپایگانی ادامه داد: بیشترین ارتباط با دانشگاه‌ها در شرکت ملی حفاری ایران انجام شده و اخیرا با دانشگاه صنعت نفت، دانشگاه‌های شیراز، بوشهر، نفت شاهرود، دانشگاه تهران، جهاددانشگاهی و شرکت‌های دانش‌بنیان تفاهم‌نامه و قرارداد منعقد کردیم.
 
مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران اظهار کرد: متراژ حفاری چاه‌های نفت و گاز سال گذشته این شرکت بیش از 67 هزار متر بوده و طی سه سال گذشته بهره‌وری این شرکت از 58 درصد به 68 درصد افزایش یافته است و با برنامه‌ریزی کارشناسی و اقدامات عملیاتی در صورت نوسازی و بازسازی کلیه ناوگان حفاری در تلاش هستیم میزان بهره‌وری در شرکت ملی حفاری ایران را طی دوره زمانی مشخص به 95 درصد برسانیم.
 
زمان موردنیاز برای بازسازی ناوگان حفاری سه سال است
 
وی زمان موردنیاز برای بازسازی ناوگان حفاری را سه سال اعلام کرد و با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم در راستای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی گفت: در صورت نوسازی و بازسازی ناوگان حفاری توان پشتیبانی تولید چهار میلیون بشکه نفت را خواهیم داشت.
 
گلپایگانی اظهار کرد: طی سه سال گذشته براساس سیاست‌های دولت تعداد دکل‌ها از 55 دکل به 63 دکل فعال رسید که این اتفاق حاصل توجه ویژه دولت به ناوگان ملی حفاری است. 

لینک کوتاه
تولید نفت نوسازی ناوگان صنعت نفت خوزستان

اخبار مرتبط

نظرات شما