قائم مقام وزیر کشاورزی در امور تجارت و تنظیم بازار از کاهش قیمت گوشت قرمز در نیمه دوم اسفند خبر داد و گفت: قیمت گوشت قرمز را حول و حوش 600 هزار تومان بوده و گوشت تنها در مغازه‌های بالای شهر با قیمت 700 هزار به فروش می‌رود.

به گزارش نسیم اقتصاد، علیرضا پیمان‌پاک، قائم مقام وزیر کشاورزی در امور تجارت و تنظیم بازار در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا از کاهش قیمت گوشت قرمز خبر داد و گفت: تولید گوشت قرمز در بهار سال آینده افزایش خواهد داشت و این افزایش عرضه به معنای بهبود قیمت‌ها خواهد بود.

 
وی در پاسخ به اینکه قیمت گوشت گوسفندی تا 700 هزار تومان پیش رفته است، اظهار کرد: گوشت 700 هزار تومانی برای فروشگاه‌های بالاشهر است و قیمت گوشت قرمز بین 600 هزار تا 620 هزار تومان است.
 
پیمان‌پاک در ادامه خبر داد: واردات گوشت قرمز گرم از هفته گذشته افزایش پیدا کرده است، هر چند به دلیل تعطیلات کریسمس مدتی توقفی شده بود.
 
معاون وزیر جهاد کشاورزی خبر داد: از نیمه دوم اسفند سال جاری گوشت دام پرواربندی شده تولید داخل هم به عرضه گوشت قرمز کشور اضافه می‌شود و همه اینها به کاهش قیمت این کالا می‌انجامد. بنابراین از نیمه دوم اسفند شاهد کاهش قیمت گوشت قرمز خواهیم بود.
 
پیمان‌پاک همچنین درباره ترخیص نشدن کالاهای رسوب‌شده با وجود دستور سران قوا گفت: دستور سران قوا برای ترخیص 90 درصدی است.
 
وی اضافه کرد: ترخیص 100 درصدی نیاز به مکاتبه آقای وزیر دارد که روز شنبه این مکاتبه انجام شد و ترخیص 100درصدی هم از روز یکشنبه انجام می‌شود. ترخیص 90 درصدی از 31 آبان انجام می‌شد.
 
پیمان‌پاک در نهایت گفت: تعداد کالاهای رسوب شده در  ناچیز است.
 
 

لینک کوتاه
گوشت کاهش قیمت گمرکات

اخبار مرتبط

چرا گوشت قرمز گران شد؟

چرا گوشت قرمز گران شد؟

مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک گفت: سال 1398 وزارت جهاد کشاورزی سامانه بازارگاه را... 2 فروردین 1403

نظرات شما