رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه علی‌رغم کاهش قیمت‌ها در بازار طلای جهانی، نوسانات افزایشی در بازار ارز داخل، روند بازار سکه و طلا را صعودی کرد، گفت: با این حال، رکود بر بازار سکه و طلا حاکم شده و افزایش قابل توجه قیمت سکه و طلا هم منجر به ایجاد تقاضا در این بازار نشد.

به گزارش نسیم اقتصاد، ایسنا نوشت: نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در رابطه با وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلا در داخل، اظهار کرد: در حالی که هفته پیش از یک هفته اخیر، به سبب ایام ولادت حضرت زهرا (س) کمی تقاضا پس از تجربه‌ رکود، در بازار ایجاد شد، متاسفانه از ابتدای هفته مجدد با کاهش تقاضا در بازار مواجه بودیم و شرایط رکود، مجدد آغاز شد. این رکود بر بازار سکه و طلا که از ابتدای سال بر این صنعت و بازار آن سایه افکنده است، جای سوال و بحث دارد.
 
رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: در طول این هفته، علی‌رغم کاهش میانگین 12 دلاری اونس جهانی طلا و در حال حاضر 2033 دلار است، در بازارهای داخلی باتوجه به نوسانات و افزایش نرخ ارز روند صعودی قابل توجهی را شاهد بودیم؛ باتوجه به اینکه تقاضایی در بازار حالت رکود داشت، تنها علت این افزایش قیمت سکه و طلا را نوسان افزایشی نرخ ارز بدانیم.
 
تغییرات قیمت طلا و سکه در بازار

 
وی در رابطه با میزان تغییرات قیمت طلا و سکه در بازار و آخرین قیمت‌ها در بازار روز گذشته (پنجشنبه)، گفت: هر گرم طلای 18 عیار با 65 هزار تومان افزایش نسبت به ابتدای هفته به دو میلیون و 623 هزار تومان به ازای هر گرم در پایان هفته رسید.
 
این مقام صنفی افزود: سکه تمام طرح جدید با حدود یک میلیون و 700 هزار تومان افزایش به 31 میلیون و 900 هزار تومان و سکه تمام طرح قدیم با یک میلیون و 800 هزار تومان افزایش نسبت به ابتدای هفته، به 28 میلیون و 700 هزار تومان رسیدند. نیم سکه نیز در این هفته یک میلیون و 700 هزار تومان رشد بها داشته و در پایان هفته 17 میلیون و 850 هزار تومان قیمت داشت. ربع سکه هفته را با بهای 11 میلیون و 650 هزار تومان به پایان رساند که نسبت به ابتدای هفته 800 هزار تومان رشد داشته است. سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی نیز با 300 هزار تومان افزایش به شش میلیون و 200 هزار تومان رسید.
 
بذرافشان در رابطه با آخرین وضعیت حباب سکه نیز اظهار کرد: حباب سکه نیز براساس آخرین قیمت سکه در بازار حدود شش میلیون و 200 هزار در بازار است که در طول هفته 900 هزار تومان افزایش داشته است.
 
هفته گذشته کمی رونق به بازار برگشت

 
رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران مجدد تاکید کرد: هفته گذشته کمی رونق به بازار برگشت اما از ابتدای این هفته، همان شرایط رکود و کاهش شدید تقاضا بر بازار حاکم بود و علیرغم اینکه افزایش قیمت‌ها را داشتیم اما هیچگونه التهابی در بازار نداشتیم و منجر به تشدید تقاضا نشد. شرایط بازار سکه و طلا و صنعت طلا، شرایط نامطلوبی را طی می‌کند و مردم از معاملات فاصله جدی گرفته‌اند و منتظر آینده بازار هستند که این شرایط ادامه‌دار خواهد شد یا با کنترل بانک مرکزی بر بازار ارز، قیمت‌ها کاهشی خواهند شد.
 
وی برای هفته پیش‌رو پیش‌بینی کرد: در هفته آینده نیز بنظر می‌رسد که باتوجه به نبود تقاضا و بازارهای جهانی نیز در مسیر کاهش هستند، این افزایش قیمت سکه و طلا در بازار داخلی در حقیقت غیرمنطقی و صرفاً تحت تأثیر نوسان نرخ ارز بوده است. به اعتقاد بنده چنانچه تغییر خاصی در بازار جهانی نداشته باشیم و نرخ ارز نیز توسط بانک مرکزی کنترل شود، تغییر خاصی نخواهیم داشت و احتمالا بازار سکه و طلا کاهشی هم خواهد شد.

لینک کوتاه
خریداران طلا سکه دلار بازار طلا

اخبار مرتبط

نظرات شما