نایب‌رییس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1403، روند بررسی این لایحه در کمیسیون تلفیق و صحن مجلس شورای اسلامی را تشریح کرد.

به گزارش نسیم اقتصاد، «محمدرضا رضایی‌کوچی» نایب رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1403، در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به روند بررسی این لایحه در کمیسیون متبوع خود اظهار کرد: کمیسیون‌های تخصصی مجلس پیشنهادات خود درباره لایحه بودجه سال آینده را به کمیسیون تلفیق ارائه دادند و از امروز (شنبه 16 دی‌ماه) جلسات کمیسیون تلفیق تشکیل می‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه کمیسیون تلفیق از امروز جزئیات بخش اول لایحه بودجه 1403 را بررسی می‌کند، اظهار کرد: طبق آئین‌نامه داخلی مجلس، کمیسیون تلفیق 10 روز فرصت برای بررسی جزئیات بخش اول لایحه بودجه، دارد که امکان تمدید آن، تا 20 روز هم وجود دارد؛ تلاش ما این است که در موعد قانونی و مقرر گزارش کمیسیون تلفیق به صحن مجلس ارسال شود.
 
نایب‌رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1403 افزود: بعد از اتمام بررسی، گزارش کمیسیون تلفیق به صحن مجلس ارائه می‌شود تا در جلسات علنی مجلس مورد رسیدگی قرار بگیرد.
 
نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اوایل بهمن‌ماه بخش اول لایحه بودجه سال آینده در صحن مجلس بررسی خواهد شد، گفت: بررسی لایحه بودجه سال آینده در مجلس، تحت‌الشعاع تبلیغات انتخاباتی قرار نخواهد گرفت؛ ما تلاش می‌کنیم تا پیش از آغاز موعد قانونی تبلیغات انتخاباتی، بخش اول لایحه بودجه را در مجلس بررسی و به شورای نگهبان ارسال کنیم.
 
رضایی‌کوچی افزود: مرحله دوم لایحه بودجه شامل آمار، ارقام و جداول است که پس از برگزاری انتخابات در مجلس بررسی خواهد شد. بنابراین فرصت کافی وجود دارد تا بررسی بودجه پیش از پایان سال در صحن مجلس به اتمام برسد و تصویب بودجه چند دوازدهم منتفی است.

لینک کوتاه
لایحه بودجه انتخابات بودجه

اخبار مرتبط

نظرات شما