کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی از عصر امروز - 16 دی ماه - کار بررسی جزئیات بخش درآمدی لایحه بودجه 1403 را آغاز می‌کند.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از ایرنا، کمیسیون تلفیق بودجه سال 1403 کل کشور از عصر امروز - شنبه 16 دی ماه - کار بررسی جزئیات لایحه بودجه را آغاز می کند.
 
کمیسیون تلفیق بودجه، طبق آیین نامه جدید مجلس در این مرحله بخش اول یعنی بخش درآمدی لایحه بودجه را مورد رسیدگی قرار می دهد.
 
طبق آیین نامه، کمیسیون تلفیق 10 روز کاری فرصت دارد تا گزارش خود را از بررسی جزئیات لایحه بودجه در این بخش به صحن مجلس ارائه کند.
 
به گزارش ایرنا، بخش اول (درآمدی) لایحه بودجه سال آینده طبق اعلام مجتبی یوسفی عضو هیأت رئیسه مجلس، 24 دی ماه برای بررسی بیشتر از کمیسیون تلفیق بودجه به صحن مجلس ارسال می‌شود و تا نیمه بهمن به طول خواهد انجامید و بررسی بخش دوم (بخش هزینه ای) بودجه در مجلس نیازمند وقت و زمان بیشتری است.
 
طبق آیین نامه جدید لایحه بودجه در دو مرحله در مجلس مورد بررسی قرار می گیرد ابتدا بخش درآمدی و سپس بخش هزینه آن برای بررسی و تصویب به مجلس ارائه می شود.
 
طبق آیین نامه، نمایندگان پس از تصویب کلیات پنج روز فرصت دارند تا پیشنهادات اصلاحی خود را برای ارائه به کمیسیون های تخصصی در سامانه ثبت کنند که این فرصت پنج روزه دو هفته قبل به پایان رسیده است و پس از آن کمیسیون های تخصصی مجلس نیز در یک فرصت پنج روزه پیشنهادات نمایندگان را مورد بررسی قرار می دهند و گزارش پیشنهادات خود را برای بررسی به کمیسیون تلفیق بودجه ارائه می کنند.
 
کمیسیون تلفیق هم طبق آیین نامه 10 روز فرصت دارد تا لایحه بودجه رو مورد بررسی قرار داده و گزارش کار خود را به صحن مجلس ارائه کند.
 
بررسی بخش درآمدی بودجه بیش از دو هفته در صحن به طول خواهد انجامید و جلسات صحن در این مدت برای بررسی بودجه دو نوبته و در صورت نیاز سه نوبته خواهد بود.
 
 
 
 

لینک کوتاه
بودجه ۱۴۰۳ کمیسیون تلفیق لایحه بودجه

اخبار مرتبط

نظرات شما