کارشناس بازارهای مالی گفت: در گزارش های تراز تجاری، صادرات نفتی و غیرنفتی و تعاملات بین المللی وضعیت بسیار خوبی داریم که بر نرخ دلار موثر است، بنابراین مردم به هیجانات زودگذر توجه نکنند.

به گزارش نسیم اقتصاد، تسنیم نوشت: حمیدرضا جیهانی با بیان اینکه ما همیشه بازارها را از منظر علمی تحلیل می کنیم، ادامه داد: نباید به فضاهای زودگذر و هیجانی توجه کرد. قائدتا ما در بازارها ریسک های سیستماتیک و ریسک های غیر سیستماتیک داریم.
 
در صادرات نفتی و غیرنفتی وضعیت خوبی داریم
 
وی افزود: ریسک های سیستماتیک در بازار ارز، بحث های اقتصادی ما است که خوشبختانه در گزارش های تراز تجاری، صادرات غیرنفتی و تعاملات بین المللی وضعیت بسیار خوبی داریم که این ها ریسک ها به صورت واقعی در ذات ارزش گذاری پول ملی ما و نرخ برابری ارزها اثرگذار هستند.
 
شباهت هیجانات در جنگ غزه و حادثه کرمان
 
این کارشناس اقتصادی ادامه داد: ما یک سری ریسک های غیر سیستماتیک داریم که خارج از آن بازار اثرگذارند و در اثر موضوعات مختلف بازارها را به تلاطم و هیجان می‌اندازند که دقیقا همین ماجرای افزایش نرخ ارز با وقوع حادثه کرمان را در زمان شروع جنگ غزه هم داشتیم و شاهد بودیم که به صورت روانی و به خاطر هیجان در رفتار فعالین بازار و بعضی رسانه های مسئله دار، بازار را به‌صورت مقطعی متشنج کردند.
 
وضعیت ذخایر ارزی کشور خوب است، به هیجانات توجه نکنید!

 
جیهانی اشاره کرد: در آن زمان شاهد بودیم که در ابتدای کار نرخ دلار افزایش یافت و بسیاری از دلالان شروع به فروختن ارز مردم کردند و هیجان دادند که نرخ ها افزایش پیدا خواهد کرد. باتوجه به اینکه در ذات بازار ارز ما به لحاظ اقتصادی و مولفه های اثرگذار اصلی مثل عرضه و تقاضا، ذخایر ارزی بانک مرکزی و تسلط بسیار خوبی که در چندماه اخیر بازارساز روی بازار داشته است، فکر نمی کنم که این هیجان کوتاه مدت ادامه دار باشد و قطعا هفته آینده بازار دوباره به ثبات می رسد و حتی ممکن است کمتر از قیمت روزهای گذشته هم برسد و فقط این مردم عادی هستند که گرفتار هیجان های کاذب رسانه های مسئله دار، کانال های تلگرامی و دلالان کف بازار می شوند و از آن‌ها توسط این گروه ها نوسان گیری می شود. به نظر من بازار بر میگردد و هیجانات فروکش خواهد کرد.

لینک کوتاه
اقتصاددان قیمت ارز قیمت دلار

اخبار مرتبط

نظرات شما