افرادی در تلگرام با تبلیغ مشاوره سرمایه‌گذاری و سبدگردانی و مشارکت دادن سرمایه‌گذاران در افزایش سرمایه شرکت‌های بورسی، وجوهی را از آنها دریافت می‌کنند.

به گزارش نسیم اقتصاد، محمدمهدی منتظری رئیس اداره پیشگیری از ناهنجاری‌ها و ارتقا سلامت بازار سرمایه در یک گفت‌وگوی رادیویی با بیان این که افرادی در تلگرام با تبلیغ مشاوره سرمایه‌گذاری و سبدگردانی و مشارکت دادن سرمایه‌گذاران در افزایش سرمایه شرکت‌های بورسی، وجوهی را از آنها دریافت می‌کنند، گفت: پس از آن به دلیل غیر قابل شناسایی بودن و فقدان مشخصات هویتی و شماره تماس از این کلاهبرداران، بعضاً از طریق اقدامات پلیسی و نظارتی نیز قابل شناسایی و رهگیری نیستند و حتی برخی کلاهبرداران در ایران نیز اقامت ندارند که این موضوع امید تعقیب آنها را برای مال باختگان از بین می‌برد.
 
منتظری ادامه داد: روش متقلبانه‌ای این افراد، ارائه تصویر مجوز یک نهاد مالی رسمی و قانونی است اما مدیران نهادهای مالی از سو استفاده از نام و نشان بی اطلاع هستند.
 
بنابراین کلیه ناشران، نهادهای مالی ثبت شده و تشکل‌های خود انتظام موظفند تارنمای رسمی را به واحد نظارتی مربوطه سازمان بورس، معرفی کنند و بسترهای انتشار اخبار و اطلاعات و انجام فعالیت‌ها و رسانه‌های اجتماعی و خبری و ابزارهای تعامل الکترونیکی را به عموم معرفی و برای بروز رسانی اقدام کنند.

لینک کوتاه
کلاهبرداری بورسی نهادهای مالی