شرکت پتروشیمی نوری در بیست و چهارمین همایش ملی صنعت سبز موفق به دریافت لوح و تقدیرنامه «واحد شایسته تقدیر» شد.

به گزارش نسیم اقتصاد، مسئولیت اجتماعی و روابط‌عمومی شرکت پتروشیمی نوری، در بیست و چهارمین همایش ملی صنعت سبز که به همت سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور و باهدف یکسان‌سازی نگرش زیست‌محیطی، ایجاد بستر مناسب برای حضور واحدهای صنعتی، تبادل تجربیات و همچنین قدردانی از واحدهای فعال حوزهٔ محیط‌زیست برگزار شد، مهندس محمود ساده رئیس HSE شرکت پتروشیمی نوری، لوح و تقدیرنامه «واحد شایسته تقدیر» این همایش را دریافت کرد.
در این مراسم دکتر علی سلاجقه معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان محیط‌زیست، طی سخنانی با اشاره به مصوبات کنفرانس گلاسکو، به اهمیت تولید محصول سبز و محاسبه رد پای آب و رد پای کربن در صنایع تأکید کرد.
 این در حالی است که شرکت پتروشیمی نوری در سال 1401 با انجام مطالعات LCA & LCP ، ردپای آب و کربن را در فرایندهای تولیدی خود محاسبه کرده و برنامه‌های محیط‌زیستی خود را بر اساس آن پی‌ریزی کرده است.
بر اساس این گزارش هر ساله واحدهای صنعتی و خدماتی، بر اساس عملکرد زیست‌محیطی خود در سال قبل برگزاری همایش مورد ارزیابی قرار می‌گیرند که در همایش امسال تعداد 305 واحد صنعتی و خدماتی در این همایش ملی ثبت‌نام کرده و پس از بررسی و ارزیابی عملکرد زیست‌محیطی آنان، شرکت پتروشیمی نوری به‌عنوان واحد شایسته تقدیر معرفی و مورد تجلیل قرار گرفت.
علاوه بر این، شرکت پتروشیمی نوری در سال جاری توانسته بود برای اولین‌بار در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی گواهینامه 5 ستاره جایزه بین‌المللی تعالی پایدار ESG را نیز دریافت کند.
شایان ذکر است این شرکت به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده مواد آروماتیکی کشور، تلاش کرده است تا در سال‌های اخیر با آگاهی کامل از اهمیت موضوع محیط‌زیست، فعالیت‌های گسترده‌ای را در جهت حفظ و صیانت از محیط‌زیست به‌عنوان یکی از مهم‌ترین ارزش‌های سازمانی خود؛ در هفت حوزهٔ اصلی مدیریت آلاینده‌های هوا، بازیابی گازهای مشعل، مدیریت پسماندهای صنعتی، مدیریت آلودگی خاک، مدیریت انرژی، توسعه فضای سبز و مسئولیت‌های اجتماعی؛ برنامه‌ریزی کرده و به مرحله اجرا در آورد.

لینک کوتاه
پتروشیمی نوری همایش ملی صنعت سبز کشور

اخبار مرتبط

نظرات شما