نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با افزایش مالیات بر ارزش افزوده صرفا بار گرانی در جامعه به همراه داشته و هدف ما را برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان محقق نمی‌کند.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از خبرآنلاین، مهدی اسماعیلی در جریان جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در مخالفت با کلیات لایحه اصلاحی بودجه سال 1403 بیان کرد: مخالفت بنده با این لایحه به افزایش یک درصدی سقف مالیات بر ارزش افزوده باز می‌گردد. هر کجا در برنامه هفتم توسعه بحث افزایش سقف مالیات بر ارزش افزوده مطرح شد نمایندگان با آن مخالفت کردند چرا که بار تورمی به همراه دارد، اما اکنون برای افزایش حقوق بازنشستگان منابع از این محل دیده شده است. آیا منابع درآمدی دیگری وجود نداشت؟

وی در ادامه اظهار کرد: تجربه نشان داده هر کجا مالیات بر ارزش افزوده افزایش پیدا کرده است به دنبال آن گرانی رخ داده دولت باید منابع درآمدی که بار تورمی و گرانی به همراه ندارد برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان در نظر بگیرد.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هدف از افزایش حقوق بازنشستگان ارتقاء رفاه آنها است اما با افزایش مالیات بر ارزش افزوده نه تنها به هدف خود نمی‌رسیم بلکه شاهد گرانی در جامعه خواهیم بود. از سوی دیگر در این بند از عنوان خانواده شهدا استفاده شده است. قطعا خانواده شهدا نیز با گرانی مخالف هستند و این بند مورد آزار آنها می‌شود. حدود 50 درصد مالیات در کشور براساس این لایحه افزایش پیدا خواهد کرد که بار مالی به همراه دارد. چرا یک نظام علمی و کارشناسی برای همسان‌سازی حقوق کارمندان و بازنشستگان تهیه نمی‌شود؟

 

لینک کوتاه
بودجه ۱۴۰۳ گرانی‌ حقوق بازنشستگان کلیات لایحه اصلاحی بودجه

اخبار مرتبط

نظرات شما