وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: تصویب لایحه بودجه 1403 به دلیل آئین نامه جدید تقدیم لایحه به مجلس به تعویق افتاده که اتفاق غیر طبیعی نیست.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از مهر سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی در گفت‌وگو با رادیو اقتصاد گفت: طبق آئین نامه جدید مجلس شورای اسلامی تقدیم لایحه بودجه توسط دولت به مجلس 2 مرحله‌ای شده است و پس از تصویب مرحله اول و با 2 ماه فاصله کلیت بودجه در مرحله دوم به تصویب می‌رسد.

 
وی خاطر نشان کرد: اختلافاتی در خصوص کلیات لایحه بودجه بین مجلس و دولت وجود داشت ولی تصویب مرحله اول تا 10 روز دیگر انجام خواهد شد.
 
خاندوزی با اشاره به دستاوردهای همایش 2 روزه اصلاح ساختارهای اقتصاد ایران گفت: دولت سیزدهم تمرکز جدی خود را بر روی اصلاح ناترازی ساختارها قرار داده است و با اتکا به ظرفیت صاحبنظران و کارشناسان و اساتید دانشگاهی سعی دارد در برنامه هفتم گام جدی در حل بیماری‌ها و اصلاح ناترازی ساختار حوزه اقتصاد اعم از بودجه، حوزه بانکی، مالیات، صندوق‌های بازنشستگی و غیره بردارد و برگزاری این همایش با حضور اساتید و کارشناسان از سراسر کشور و دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های مختلف گام مؤثری برای دستیابی به اهداف اقتصادی ما محسوب می‌شود
 
وی افزود: از آغاز شروع به کار دولت سیزدهم اقدامات کوتاه مدت در پروژه‌های عمرانی، فعال کردن بنگاه‌های تعطیل شده، کاهش نرخ بیکاری، افزایش سرمایه گذاری خارجی و رشد اقتصادی صورت گرفته است ولی نباید از ریل گذاری میان مدت در مقاوم سازی اقتصاد در مواجهه با تحریم‌ها و تورم غافل باشیم و این مشکلات به صورت جدی حل و فصل شود.
 
وزیر اقتصاد از انعقاد 7 تفاهم‌نامه بین این وزارتخانه و دانشگاه‌های مختلف کشور خبر داد و افزود: طبق این تفاهم نامه نیازمندی‌های دولت به دانشگاه‌ها ارجاع و راه حل آنها توسط دانشگاه‌ها صورت خواهد گرفت تا بتوان تصمیمات عالمانه در حوزه اقتصاد اتخاذ نمائیم.
 
وی افزود: سیاست دولت سیزدهم بهره‌مندی از دیدگاه‌ها و رویکردهای همه حوزه‌های دانشگاهی متناسب با رویکرد خود است و هرگز در بین مباحث با نگاه‌های اقتصاد متمرکز و یا نگاه اقتصاد رها سازی شده سرگردان و حیران نخواهد ماند.

لینک کوتاه
وزیر اقتصاد اصلاحیه لایحه بودجه مجلس

اخبار مرتبط

نظرات شما