شاخص کل بورس بعد از چند روز مثبت بودن، امروز وضعیت منفی را تجربه کرد.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از مهر، شاخص کل بورس در انتهای معاملات امروز با ریزش بیش از 5 هزار واحدی مواجه شد.
 
در معاملات امروز عرضه به شدت افزایش یافته و 398 نماد بازار سرمایه منفی بودند در صورتی ک ه 280 نماد هم در وضعیت مثبت قرار داشتند و تعداد نمادهای منفی بازار سرمایه امروز بیشتر از نمادهای مثبت بود نمادهای خودرویی که دیروز با رنج مثبت به صف خرید رفته بودند امروز وضعیت نوسانی و ریزشی داشتند، نمادهای پالایشی نیز وضعیت مثبت ضعیف را تجربه کردند.
 
صندوق‌های سهامی و اهرمی هم امروز وضعیت ریزشی را بعد از چندین روز مثبت و صف خرید تجربه کردند.
 
ارزش معاملات خرد عدد 5,497 میلیارد تومان را به ثبت رسانده است که نسبت به میانگین هفتگی، 22% کاهش داشته است. اما نسبت به میانگین ماهانه، کاهش قابل توجهی نداشته است.
 
در یک هفته گذشته برآیند معاملات در بازار سهام، ورود نقدینگی حقیقی (خرید حقیقی از حقوقی) به ارزش 1,941 میلیارد تومان را نشان می‌دهد. اما امروز 397 میلیارد تومان خروج نقدینگی به ثبت رسیده است.
 
برآیند معاملات صندوق‌های درآمد ثابت نیز در یک هفته گذشته حاکی از 2,133 میلیارد تومان خروج نقدینگی حقیقی از این صندوق‌ها است. خروج نقدینگی از این صندوق می‌تواند نکته مثبتی برای بازار سهام باشد. امروز نیز روند خروج نقدینگی حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت با ثبت رقم 50 میلیارد تومان همچنان ادامه دارد. در یک هفته گذشته شیب خروج از این صندوق‌ها هم نسبت به میانگین ماهانه در حال افزایش است.
 
ارزش صف‌های خرید 546 میلیارد تومان است که نسبت به میانگین هفتگی 186 میلیارد تومان افزایش داشته است. این در حالی است که ارزش صف‌های فروش هم با افزایش 224 میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی، در محدوده 597 میلیارد تومان قرار دارد.
 
 

لینک کوتاه
شاخص کل بورس معاملات بورس

اخبار مرتبط

بورس ریخت

بورس ریخت

تالار شیشه‌ای در آخرین روز کاری هفته با افت مواجه شد؛ به طوری که شاخص کل با کاهش بیش از 13... 23 اسفند 1402

نظرات شما