معاون نظارت بر عملیات بهره‌برداری شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: بر اساس دستور روز گذشته معاون اول رئیس جمهور به دلیل اینکه برخی از افراد از ثبت نام در این سامانه بازماندند و مستحق دریافت گاز مایع هستند، توزیع گاز مایع غیریارانه‌ای با 10 درصد از بالاتر قیمت یارانه‌ای صورت می‌گیرد.

به گزارش نسیم اقتصاد، محسن شاهرخی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری ایرنا گفت: تغییری در مصوبه مجلس پیرامون سامانه سدف ایجاد نشده و هم اکنون نیز توزیع گاز مایع به صورت یارانه از طریق سامانه سدف صورت می‌گیرد. لذا برای جامعه یارانه‌بگیر، هیچگونه تغییر قیمت و تغییر عملکردی نداریم.
 
وی افزود: اما قیمت گاز مایع غیریارانه‌ای تغییر کرد. بر اساس دستور روز گذشته معاون اول رئیس جمهور، به دلیل اینکه برخی از افراد از ثبت نام در این سامانه بازماندند و مستحق دریافت گاز مایع هستند، توزیع گاز مایع غیریارانه‌ای به جای قیمت فوب خلیج فارس، با 10 درصد بالاتر از قیمت یارانه‌ای انجام می‌شود.
 
معاون نظارت بر عملیات بهره‌برداری شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: این تغییر به نفع مردم انجام شده تا دسترسی آن‌ها به گاز مایع آسان‌تر شود.
 
شاهرخی پیرامون گزارشات دریافتی از نحوه اجرای سامانه سدف، گفت: در روزهای اول اجرای این برنامه هیچ گونه نارضایتی از سوی مردم دیده نشد و علت آن هم می‌تواند داشتن گاز مایع در آن زمان بخصوص باشد. بر اساس گزارشات عملکرد خود را ارزیابی می‌کنیم و در کمیته‌های تخصصی برای مشکلات برنامه‌ریزی می‌کنیم.
 
وی گفت: منتها در این برهه از زمان با توجه به گزارشات به این نتیجه رسیدیم که عدم اطلاع کافی متقاضیان دریافت گاز مایع سبب شده افرادی که مستحق دریافت هستند، از گاز ال پی جی محروم شوند، لذا دولت تصمیم گرفت برای حل مشکل، گاز مایع را به دست همه متقاضیان برساند.
 
معاون نظارت بر عملیات بهره‌برداری شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی بیان کرد: دولت طبق مصوبه مجلس، تخصیص گاز مایع از طریق سامانه سدف را ادامه خواهد داد اما شیب تغییر نرخ غیریارانه‌ای را کُند کرده است.
 
شاهرخی در پایان گفت: هر پروژه‌ای در هر کجای جهان حین اجرا، دارای مشکلاتی است که آن مشکلات کشف و حل می‌شود. با این حال درصدد هستیم مشکلات این سامانه را به صفر برسانیم.
 
 

لینک کوتاه
گاز مایع مجلس سامانه سدف

اخبار مرتبط

نظرات شما