در چند روز گذشته به دلیل بارندگی در مناطق جنوبی، مزارع به دلیل عدم امکان تردد قابلیت برداشت نداشتند. به همین دلیل بازار با کمبود گوجه فرنگی مواجه شد. با بهبود شرایط جوی و امکان بارگیری محصول در چند روز آینده حجم زیادی گوجه فرنگی وارد بازار مصرفی خواهد شد.

به گزارش نسیم اقتصاد، ایسنا نوشت: حسین اصغری با بیان اینکه تولید سبزی و صیفی در کشور به صورت چهار فصل و مستمر ادامه دارد، گفت: محصولاتی مثل سیب زمینی و پیاز به دلیل قابلیت انبارداری از تولید تابستان و اوایل پاییز در انبارها نگهداری و به مرور به بازارهای مصرف عرضه می‌شود. قیمت این محصولات هم در بازار رضایت مصرف کنندگان را به دنبال دارد.
 
وی ادامه داد: گوجه فرنگی به دلیل شرایط محصول امکان انبار کردن را ندارد. البته مقداری در استان خوزستان انبار می‌شود که زیاد نیست تا بتوانیم بازار را با آن تامین کنیم.
مدیرکل دفتر امور سبزی‌ها و گیاهان جالیزی اضافه کرد: برای فصل پاییز میزان 4800 هکتار برنامه کشت گوجه فرنگی در استان‌های جنوبی هماهنگ شده و از این 4800 هکتار 215 هزار تن محصول به بازار عرضه خواهد شد. بر اساس برآوردها 135 هزار تن از این 215 هزار تن فقط در ماه آذر به بازار عرضه می‌شود.
 
وی در پایان گفت: در چند روز گذشته به دلیل بارندگی در مناطق جنوبی، مزارع به دلیل عدم امکان تردد قابلیت برداشت نداشتند. به همین دلیل بازار با کمبود گوجه فرنگی مواجه شد. با بهبود شرایط جوی و امکان بارگیری محصول در چند روز آینده حجم زیادی گوجه فرنگی وارد بازار مصرفی خواهد شد.

لینک کوتاه
گوجه تولید سبزی و صیفی