سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس از بررسی مشکلات اتباع خارجی در کشور در جلسه این کمیسیون خبر داد گفت: در این جلسه مقرر شد طی یک ماه آینده کد اختصاصی واحد برای اتباع در سامانه تصدیق الکترونیک مشخص شود.

به گزارش نسیم اقتصاد، ایسنا نوشت: علی خضریان در توضیح جلسه کمیسیون اصل نود در خصوص بررسی مشکلات اتباع خارجی در کشور گفت: این جلسه با حضور رئیس سازمان ملی مهاجرت، معاون کنسولی و امور اتباع وزارت امور خارجه، رئیس سازمان ثبت احوال و مقامات انتظامی و امنیتی کشور برگزار شد.
 
وی توضیح داد: در این جلسه گزارش اقدامات دستگاه‌های مسئول پیرامون لزوم ساماندهی و تعیین تکلیف اتباع خارجی توسط این دستگاه‌ها مطرح و مقرر شد وزارت کشور با جمع بندی نظرات دستگاه‌ها، پیشنهادات عملیاتی خود را در این خصوص به کمیسیون ارائه کند.
 
قدیری ابیانه:بایدن گفته به اهالی غزه رحم نکنید /وزرایی که مقابل دوربین‌ها موهایشان را بخاطر مهسا امینی قیچی می‌کردند، امروز از اسرائیل حمایت می‌کنند
 
خضریان همچنین با تاکید بر لزوم تکمیل سامانه تصدیق الکترونیک بیان کرد: در این جلسه مقرر شد طی یک ماه آینده کد اختصاصی واحد برای اتباع در سامانه تصدیق الکترونیک مشخص شود. ضمن اینکه با توجه به نکات مطرح شده پیرامون قانون تعیین تکلیف فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان غیر ایرانی نیز قرار شد این قانون آسیب شناسی و مشکلات ناشی از اجرای آن به عنوان یک طرح اصلاحی به مجلس تقدیم شود.
 
سخنگوی کمیسیون اصل نود در پایان گفت: با توجه به گزارش سازمان ثبت احوال پیرامون صدور بیش از 10 میلیون کارت ملی هوشمند که طی سال‌های گذشته به تعویق افتاده بود، مقرر شد این سازمان تا پایان سال جاری نیز نسبت به صدور 5 میلیون کارت ملی هوشمند باقی مانده با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه و وزارت اطلاعات اقدام کند تا از ابتدای سال آینده صدور کارت ملی به روز شود.

لینک کوتاه
مجلس کد اختصاصی اتباع خارجی

اخبار مرتبط

نظرات شما