رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران گفت: از ابتدای امسال در دو مرحله (هر بار 15 درصد) قیمت روغن خوراکی کاهش پیدا کرد که این خبر خوشی برای مصرف‌کنندگان بود.

به گزارش نسیم اقتصاد، همشهری آنلاین نوشت: رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران درباره وضعیت کالاهای اساسی در بازار گفت: از ابتدای امسال در دو مرحله (هر بار 15 درصد) قیمت روغن خوراکی کاهش پیدا کرد که این خبر خوشی برای مصرف‌کنندگان بود اما متاسفانه این کاهش قیمت باعث متضرر شدن عمده‌فروشی‌ها شد.
 
رضا کنگری ادامه داد: ‌از آنجا که عمده‌فروشی‌ها کالاها را از قبل و به صورت حجیم خریداری کرده بودند کاهش قیمت روغن باعث شد آنها ضرر 30 درصدی را متحمل شوند.
 
کنگری در مورد وضعیت بازار برنج هم بیان کرد: با توجه به اینکه برنج ایرانی در سال گذشته به طور انبوه تولید شد و تولید امسال هم به آن اضافه شد شاهد کاهش قیمت 30 تا 35 درصدی برنج ایرانی در بازار بودیم اما در حال حاضر ریزش قیمت‌ها متوقف شده ولی قیمت‌ها به ثبات رسیده است.
 
رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران در مورد قیمت برنج ایرانی گفت: قیمت انواع برنج ایرانی با توجه به کیفیت متفاوت است که در این میان قیمت عمده‌فروشی هر کیلو برنج هاشمی گیلان که بهترین نوع برنج ایرانی است 100 هزار تا 105 هزار تومان است و قیمت‌ عمده‌فروشی ارقام دیگر با توجه به کیفیت تا 60 هزار تومان هم کاهش می‌یابد.
 
کنگری در مورد وضعیت بازار شکر هم بیان کرد: با افزایش توزیع شکر، قیمت‌ها در بازار شکر به ثبات رسیده است به طوری که در حال حاضر قیمت شکر در بازار از نرخ مصوب هم پایین‌تر آمده است.
 
این مقام صنفی ادامه داد: ما شکر را به قیمت 25 هزار و 500 تومان از وزارت جهاد کشاورزی دریافت می‌کنیم که ما با قیمت 26 هزار و 800 تومان به بنکداری‌ها می‌دهیم و در نهایت به قیمت 28 هزار تومان به دست مصرف‌کننده نهایی می‌رسد اما شکر به قیمت پایین‌تر از این مبلغ هم در بازار وجود دارد.
 
رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران در ادامه با بیان اینکه در بازار حبوبات هیچ مشکلی نداریم و کالا به وفور موجود است، گفت: اما متاسفانه در بحث سویا هم سویای خوراکی و هم کنجاله سویا با کمبود مواجه هستیم و این موضوع باعث شده است از ابتدای سال با افزایش 100 درصدی قیمت سویا مواجه شویم.
 
کنگری در مورد علت گرانی قیمت سویای خوراکی و دام بیان کرد: عرضه با تقاضا تعادل ندارد و این موضوع باعث افزایش قیمت سویا شده است. به طوری که از اول فروردین امسال به این طرف با کمبود روزافزون سویا مواجه شدیم و در حال حاضر قیمت عمده‌فروشی هر کیلو سویای خوراکی به 47 هزار تومان رسیده است که در خرده‌فروشی‌ها قیمت آن حدودا 60 هزار تا 65 هزار تومان است.

لینک کوتاه
برنج روغن ارزان عمده‌فروش‌ها

اخبار مرتبط

نظرات شما