از شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر)، «مصطفی رجبی مشهدی» ظرفیت نصب شده نیروگاه‌های تجدیدپذیر کشور را در حال حاضر یک‌هزار و 90 مگاوات عنوان کرد و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده باید در مدت یک سال پیش‌رو پنج‌هزار و 400 مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر افزوده شود.

 به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر)، «مصطفی رجبی مشهدی» ظرفیت نصب شده نیروگاه‌های تجدیدپذیر کشور را در حال حاضر یک‌هزار و 90 مگاوات عنوان کرد و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده باید در مدت یک سال پیش‌رو پنج‌هزار و 400 مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر افزوده شود.
 
وی ادامه‌داد: اکنون مقدمات ساخت 6 هزار و 900 مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر در کشور فراهم شده است.
 
مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران ابراز امیدواری کرد که با افزایش سهم نیروگاه‌های تجدیدپذیر، شاهد کاهش استفاده از سوخت‌های فسیلی در واحدهای حرارتی و بهبود استفاده از نیروگاه‌های تجدیدپذیر در کشور باشیم.
 
رجبی مشهدی درباره وضعیت بازده نیروگاه‌ها گفت: اغلب نیروگاه‌هایی که در چند سال اخیر در کشور ساخته شده از نوع چرخه ترکیبی و با بیش از 55 درصد بازده است و از طرفی بازده نیروگاه‌های حرارتی در فصل سرما افزایش قابل‌ملاحظه‌ای دارد و به بیش از 40 درصد می‌رسد.
 
به گزارش نسیم اقتصاد ، توسعه ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر یکی از اولویت‌های مهم دولت سیزدهم و وزارت نیرو است. بر همین اساس وزارت نیرو در دولت سیزدهم برنامه‌هایی را برای احداث نیروگاه تجدیدپذیر ارائه داده است که یکی از این برنامه ساخت 10 هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر است.
 
بر اساس این برنامه چهار هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی، سه‌هزار مگاوات نیروگاه بادی و سه‌هزار مگاوات نیز توسط صنایع احداث خواهد شد.
 
روزهای اخیر نیز احداث 30 هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر در مدت پنج سال در جلسه شورای‌عالی انرژی به تصویب رسید

لینک کوتاه
سخنگوی صنعت برق کشور نیروگاه تجدیدپذیر کشور

اخبار مرتبط

نظرات شما