فعال بازار طلا گفت: در هفته گذشته با وجود التهاب منطقه بازار سکه و طلا آرام بود و داد و ستدها نیز کاهش یافت، پیش‌بینی می‌شود این روند تا روز دوشنبه ادامه داشته باشد.

به گزارش نسیم اقتصاد، محمد کشتی آرای در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا درباره تحولات بازار طلا در هفته گذشته اظهارداشت: بهای انس جهانی در بازارهای طلا سیر نزولی داشت و از 2006 دلار روز شنبه به 1986 دلار در روز پنجشنبه رسید یعنی به طور متوسط 20 دلار افت را شاهد بودیم.
 
وی افزود: نرخ ارز نیز به عنوان دیگر عامل تاثیرگذار بر بهای انس جهانی ثابت بود و نوسانات کمی داشت.
 
کشتی آرای گفت: در مورد قیمت طلا و سکه در هفته دوم آبان ماه با توجه به کاهش بهای انس جهانی و کاهش تقاضا در طول هفته شاهد کاهش قیمت بودیم این در حالی است که اوضاع سیاسی در جهان تحت تاثیر اتفاقات خاورمیانه بود و به طور طبیعی باید التهابی در قیمت‌ها رخ می‌داد اما اینطور نشد و قیمت‌ها سیر نزولی داشت.
 
وی ادامه داد: در هفته گذشته بازار سکه و طلا آرام و با ثبات بود، داد و ستدها کم و التهابی بر بازار حاکم نبود.
 
این فعال بازار طلا اظهارداشت: طبق آخرین معاملات انجام شده به طور میانگین سکه طرح قدیم 100 هزار تومان، سکه طرح جدید 150 هزار تومان، نیم سکه، ربع سکه و سکه های یک گرمی 100 هزار تومان کاهش هفتگی قیمت را داشت.
 
وی افزود: هر مثقال طلای آب شده 60 هزار تومان‌ و هر گرم طلای 18 عیار 15 هزار تومان کاهش هفتگی قیمت را در آخرین معاملات هفته گذشته داشتند.
 
فعال بازار طلا با بیان اینکه هم اکنون بازار طلا آرام است، افزود: پیش‌بینی می‌شود در شرایط فعلی که بهای انس جهانی نوسان چندانی نداشت و نرخ ارز هم تحت کنترل و مدیریت بانک مرکزی است بازار تغییر قابل توجهی نداشته باشد البته ممکن است نوسانات جزیی را شاهد باشیم اما افزایش نخواهیم داشت.

لینک کوتاه
بازار طلا التهابات سیاسی فعال بازار طلا

اخبار مرتبط